تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°

۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

هشدار نصرالله درباره حمله اسرائیل به خاک لبنان

سید حسن نصرالله در سخنانی به مناسبت روز شهید از رشادت‌های رزمندگان مقاومت قدردانی کرد.
کد خبر: ۶۶۷۸
سید حسن نصر اللهاخبار معاصر: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان حمله اسرائیل به خاک لبنان در آینده نزدیک را بعید دانست چرا که اسرائیل می‌داند این حمله هزینه بالایی برای این رژیم در بر خواهد داشت.

سید حسن نصرالله، روز چهارشنبه در سخنرانی زنده تلویزیونی به مناسبت روز شهید ضمن قدردانی از رشادت‌های رزمندگان مقاومت گفت: مردم لبنان در جنوب از امنیت برخوردارند و این مرهون  نیروی بازدارنده در مقابل اسرائیل و دستاوردهایی است که علیه گروه‌های تکفیری با خون شهدا به دست آمده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «افتخار می‌کنیم که اوباما و نتانیاهو در تازه‌ترین نشست خود درباره حزب الله بحث کردند ... این بدان معنی است که در معادلات منطقه‌ای در جایگاه صحیح قرار داریم.»

نصرالله همچنین با اشاره به اوضاع داخلی لبنان خواستار «حل و فصل سیاسی جامع» مسائل مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری، دولت بعدی و قانون انتخابات این کشور شد.
رزمندگان حزب الله یاد شهدای جنبش مقاومت را گرامی داشتند (Reuters)

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن زیر سوال بردن «فرار از مسئولیت» در عرصه سیاسی این کشور از کسانی که از خارج کشور «دستورالعمل» دریافت می‌کنند به شدت انتقاد کرد.

سید حسن نصرالله عملیات استشهادی «احمد قصیر» را بزرگترین عملیات مقاومت طی ۳۳ سال گذشته دانست و پیروزی‌های مقاومت را مدیون «شهدای مقاومت و ارتش لبنان، سوریه و گروه‌های فلسطینی» دانست.

حزب الله لبنان سال‌ها پیش، یازدهم نوامبر (20 آبان)، سالروز شهادت «احمد قصیر» را «روز شهید» نامگذاری کرده است.

احمد قصیر در 20 آبان 1361 در اولین عملیات شهادت‌طلبانه علیه صهیونیست‌ها در جنوب لبنان 151 تن از صهیونیست‌ها را به هلاکت رساند. این عملیات منجر به عقب نشینی اشغالگران اسرائیلی از خاک لبنان شد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز