تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

راه ناهموار مبارزه با اعتیاد با فرهنگ سازی هموار می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز ضمن تاکید بر سه اصل مهم؛ پیشگیری، آموزش و اشتغال در مقوله مبارزه با اعتیاد در جامعه گفت: باید راه ناهموار مبارزه با اعتیاد را با فرهنگ سازی هموار کنیم.
کد خبر: ۶۷۴۷۹

راه ناهموار مبارزه با اعتیاد با فرهنگ سازی هموار می شود


به گزارش معاصر از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، مرتضی ولی پوری با بیان این مطلب در جلسه کمیته مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد استان که با موضوع مبارزه با مواد مخدر در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد، اظهار داشت: اعتیاد یک پدیده چند بعدی است که می طلبد در ابعاد زیستی، روانی، اجتماعی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی، آموزشی، فرهنگی مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد.
وی افزود: یکی از جنبه های مهم در برنامه پیشگیری همگانی، بعد فرهنگی آن است که موفقیت در اجرای برنامه های مختلف پیشگیرانه، منوط به همراهی تمامی اقشار جامعه می باشد.
این مسئول با اشاره به برنامه های دشمنان نظام و انقلاب برای به انحراف کشاندن نسل جوان جامعه خاطر نشان کرد: در شرایطی که ایران اسلامی در کنار بسیاری از تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی مورد هجمه همه جانبه قرار گرفته است، باید از سرمایه های اجتماعی که نسل جوان جامعه است به خوبی حفظ و حراست کرد.
به گفته وی در کنار جنبش اجتماعی پیشگیری از اعتیاد باید دستگاه های متولی امور فرهنگی و آموزشی، در کنار افراد گرفتار در دام اعتیاد قرار گیرند تا پروسه درمان تا بازگشت به جامعه در مسیری امن قرار داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تصریح کرد: در راستای تحقق این مهم علاوه بر مشارکت سازمان های فعال مردم نهاد باید مراکزی همچون آموزش فنی و حرفه ای نسبت به امر آموزش به این افراد اقدام کنند.
وی تصریح کرد: به موازات درمان و آموزش، نقش اداره کل ورزش و جوانان بسیار مهم و حائز اهمیت است که باید با توجه به اینکه متولی امر جوانان در استان هستند با استفاده از ظرفیت های ورزشی استان نسبت به اجرای طرح های اجرایی قدم های مثبتی بردارند که از جمله این اقدامات می توان به اعزام مربیان ورزشی به مراکز و کمپ های ترک اعتیاد اشاره کرد.
وی در پایان سخنان خود از برگزاری «همایش بزرگ مبارزه با مواد مخدر استان البرز» که به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دستگاه های مرتبط استانی و سازمان های مردم نهاد البرز در مجموعه فرهنگی میلاد برگزار شد، تقدیر کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز