تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°

۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
فلوجه در محاصره؛

آمادگی برای عملیات آزاد سازی نقطه استراتژیک

منابع امنیتی عراقی از ادامه محاصره فلوجه در استان الانبار و مهیا شدن نیروهای امنیتی و مردمی این کشور برای آزاد سازی یک منطقه استراتژیک در شمال استان صلاح الدین خبر دادند.
کد خبر: ۶۸۲
اخبار معاصر: منابع محلی در استان الانبار عراق اعلام کردند: قاسم المحمدی فرمانده عملیات الانبار در درگیری‌های مسلحانه با تروریست‌های داعش در منطقه البوعیثه در غرب الانبار زخمی شده است.

فالح العیساوی معاون رئیس شورای استان الانبار بیان کرد: المحمدی هنگام بازدید از یگان‌های نظامی در منطقه البوعیثه در غرب الانبار زخمی شد و با بالگرد به بغداد برای درمان منتقل شد و هم اکنون حالش خوب است و امروز عمل جراحی روی وی انجام خواهد شد.

احمد حمید رئیس کمیته امنیتی در شورای استان الانبار گفت:  المحمدی پس از درمان به جبهه‌های جنگ باز می‌گردد تا ماموریت خود را از سر بگیرد.نیروها در شمال الانبار به پیشروی‌های خود ادامه می دهند.همچنین در جنوب در منطقه البوجابر نیز نیروها پیشروی‌هایی داشته اند و فلوجه نیز همچنان در محاصره است.

آمادگی برای آزاد سازی منطقه مهم در شمال صلاح الدین

از سوی دیگر ارتش عراق و نیروهای مردمی منطقه الصینیه یکی از مناطق مهم استان بیجی را زیر آتش گرفت. یحیی رسول سخنگوی وزارت دفاع عراق اعلام کرد: این سرآغاز عملیات نظامی گسترده برای آزاد سازی منطقه الصینیه که نقطه استراتژیک برای آزاد سازی بیجی و تامین امنیت کامل استان صلاح الدین است محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: یگان‌های نظامی دستاوردهای گسترده‌ای در بیجی در همه محورها به دست آورده‌اند و شیوه‌هایی که داعش برای یورش به نیروهای امنیتی با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده انجام داده، شکست خورده و در برابر عزم جدی نیروهای مردمی و امنیتی و توان و جانفشانی آنها ناکام مانده است.

سقوط بالگرد عراق تکذیب شد

سخنگوی وزارت دفاع عراق افزود: اخبار مربوط به سقوط بالگرد در سامراء صحت ندارد و رسانه‌ها بهتر است که دقت بیشتری در پوشش اخبار به خرج دهند و اخبار را از منابع موثق دریافت کنند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی عراق به مراکز داعش در استان نینوا و الانبار شماری از داعشی‌ها کشته شدند.پس از دریافت اطلاعات دقیق، نیروی هوایی حملات مؤثری به مراکز داعش در تلعفر، روستای العاشق، المزرعه، و مناطق الوحده و دارالمعلمین و بوست های تلعفر و مرکز نظامی بزرگت تروریست ها در الرطبه انجام داد.در این مرکز نظامی که در الانبار واقع شده است مقادیر سلاح و ادوات جنگی و خودروهای بمب گذاری شده وجود داشت.

نبردی سنگین با هدف گشودن محورهای جدید به سوی بیجی و الانبار

منابع عراقی از نبرد سنگین نیروهای عراقی با داعش در منطقه اللاین و روستای التعاون و کارخانه سیمان در غرب سامرا برای تامین امنیت حرمین عسکریین و گشودن محورهای جدید به سوی بیجی و الانبار خبر دادند و افزودند: در این دیدار نیروهای پلیس و گردان های صلح مشارکت دارند.

این منابع از بازدید حاکم الزاملی رئیس فراکسیون امنیت ودفاع پارلمان عراق از یگان‌های نظامی در منطقه و دیدار وی با رائد الجبوری استاندار صلاح الدین و عماد الزهیری فرمانده عملیات سامراء با هدف مطلع شدن از روند عملیات خبر دادند.

داعش منزل سفیر عراق در بحرین را منفجر کرد

منابع عشایری از انفجار منزل احمد نایف ابوزعیان سفیر عراق در بحرین از سوی داعش خبر دادند. عبدالمجید نایف ابوزعیان شیخ عشیره البوعیثه در الانبار گفت: داعش اقدام به انفجار منزل من و میهمان سرا از طریق کاشتن تعدادی از بمب در اطراف منطقه البوعیثه در شرق الرمادی کرده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز