تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
مدیرکل دفتر فنی‌وبرنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور:

تامین زیرساخت‌ها در پروژه‌های طرح ملی

وحید قربانی گفت: یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی نظام و دولت سیزدهم تامین مسکن است.
کد خبر: ۷۱۷۷۹

به گزارش معاصر، وحید قربانی ظهر امروز (۲۳ مهرماه) در جلسه شورای مسکن استان زنجان با بیان اینکه تامین مسکن از بزرگ‌ترین تعهدات نظام بوده و دولت سیزدهم وعده ساخت ۴ میلیون مسکن را در ۴ سال داده است، لذا این مسئله بزرگ‌ترین پروژه عمرانی دولت محسوب می‌شود، اظهار کرد: این وعده رئیس‌جمهور با بضاعت و امکانات محدود و سیستم دولتی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌های پیشرو بوده و عملکرد خوبی در این زمینه دارد، افزود: این استان با توجه به چالش‌هایی که تجربه کرده نقاط قوت‌هایی را دارد؛ چرا که هر استانی پیشرو باشد قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهد شد لذا اجرای پروژه‌های مسکن‌ در استان زنجان به لحاظ کیفیت، سرعت و قیمت تمام شده خوب ارزیابی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه توجه به مسائل روبنایی و زیربنایی ساخت مسکن مورد توجه بوده و اگر توجه نشود مشکل‌ساز خواهد بود، ادامه داد: بخش ساختمانی و مکمل آن، خدمات زیربنایی و روبنایی است؛ لذا به لحاظ کیفی بایستی به نظام سکونت‌گاهی توجه شود.

قربانی با بیان اینکه رفع نشدن آسیب‌ها موجب ایجاد ناحیه ضعیف شهری و در نهایت گسترش حاشیه‌نشینی خواهد شد، اذعان کرد: تامین زیرساخت‌ها در نواحی اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کرد.

مدیرکل دفتر فنی‌وبرنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور با اشاره به ساخت دو مدرسه در سایت غرب و شرق زنجان، با تاکید بر تامین زیرساخت‌ها، افزود: یکی از اقدامات دولت واگذاری زمین ۹۹ ساله به روستاییان بوده که این مهم باعث می‌شود، از مهاجرت اهالی روستا جلوگیری شود و بعضاً بازگشت به محل سکونت داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه دولت علاوه بر اعطای وام، اعطای زمین رایگان برای روستاییان را پیش‌بینی کرده که تحقق آن مستلزم الحاق برخی اراضی به محدوده طرح‌های هادی است، خاطرنشان کرد: توجه به این مورد به حیث مهاجرت معکوس مهم تلقی شده است‌.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز