تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳

عادلی برای دو سال دیگر در سمت دبیر کل GECF ابقا شد

محمدحسین عادلی که از دو سال پیش به عنوان دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز GECF انتخاب شده بود، با موافقت اعضا برای دو سال دیگر به عنوان دبیر کل GECF باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۷۳۰۰

اخبار معاصر: در جلسه عادی وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز، محمدحسین عادلی که از دو سال پیش به عنوان دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز GECF انتخاب شده بود، با موافقت اعضا برای دو سال دیگر به عنوان دبیر کل GECF باقی خواهد ماند.

عادلی برای دو سال دیگر در سمت دبیر کل GECF ابقا شد

بر اساس این گزارش، عادلی با غلبه بر کاندیدای لیبی مجددا برای دو سال آینده به عنوان دبیر کل GECF انتخاب شد.

امیرحسین زمانی‌نیا، معاون بین‌الملل وزیر نفت امروز در پاسخ به پرسش فارس، که پرسید انتخاب دبیرکل براساس اجماع اعضاء صورت می‌گیرد و اگر همانند 2 سال گذشته برای شخص دبیرکل اجماع صورت نگرفت، تکلیف دبیرکل جدید چیست؟ گفت: «به نظر من این موضوع پیچیده نیست و احتمال اینکه جناب آقای عادلی دوباره دبیرکل این مجمع شوند، زیاد است. به‌طور معمول از دبیرکل حاضر این سؤال مطرح می‌شود که آیا شما حاضرید برای مدت 2 سال دیگر دبیرکل باقی بمانید و در صورت پاسخ مثبت، آقای عادلی دبیرکل خواهد ماند.»

با این وجود موضوع انتخاب دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز با چالش‌های جدی مواجه شد بگونه‌ای که اجلاس وزارت یبرای انتخاب دبیرکل از ساعت 3 بعد از ظهر تا 7 و 50 دقیقه شب طول کشید.

این گزارش حاکی است ظاهرا رویه قبلی GECF برای انتخاب دبیرکل که صرفاً بر مبنای رأی‌گیری مجدد برای تمدید دوره اول دبیرکلی به مدت دو سال بود فراموش شده و برای انتخاب دبیر کل بین 4 کاندیدای ایران، روسیه، لیبی و الجزایر رای‌گیری شد.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز