تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

ارتش سوریه به مرزهای ترکیه رسید

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی موفق شدند که بر ارتفاعات زاهیه در نزدیکی مرزهای ترکیه تسلط پیدا کنند.
کد خبر: ۷۳۱۴
ارتش سوریه به مرزهای ترکیه رسیداخبار معاصر: نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی موفق شدند که بر ارتفاعات زاهیه در نزدیکی مرزهای ترکیه تسلط پیدا کنند.

 خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: ارتش سوریه در عملیات نظامی گسترده ای که از پشتیبانی نیروی هوایی روسیه برخوردار بود موفق شد کنترل ارتفاعات راهبردی "زاهیه" را نزدیک مرز با ترکیه به دست بگیرد.

این ارتفاعات بین مرز ترکیه و منطقه ربیعه قرار دارد که مرکز مهم گروه های تروریست در شمال سوریه محسوب می شود.

یگان های پیاده ارتش سوریه چند روستا و تپه مهم را آزاد کردند و در نهایت توانستند کنترل کوه زاهیه و ارتفاعات اطراف آن را به دست بگیرند.

یک منبع نظامی سوریه گفت: با آغاز عملیات ناگهانی ارتش سوریه و نیروهای مردمی به سمت کوه زاهیه، شمار زیادی از افراد مسلح کشته شدند و شماری از آنان نیز به سمت مرز ترکیه فرار کردند.

وی افزود: این عملیات برای گروه های تروریستی غیرمنتظره بود که قصد داشتند از برخی جبهه ها در شمال شرق سوریه حمایت کنند به همین علت یگان های پیاده ارتش سوریه موفق شدند به سرعت پیشروی کنند و کنترل کوه زاهیه و تپه های اطراف آن را به دست بگیرند.

این افسر سوری افزود: به این ترتیب جاده تدارکاتی گروه های مسلح در منطقه ربیعه که سه کیلومتر تا مواضع ارتش سوریه فاصله دارد بسته شد.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز