تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰

امضای تفاهم نامه با کشورهای مختلف با هدف بازگرداندن افراد مفسد فراری

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با کشورهای آسیاسی و حتی برخی کشورهای غربی تفاهمنامه‌هایی را امضا کرده‌ایم تا بتوانیم پول‌هایی را که از جمهوری اسلامی ایران به خصوص در اوایل انقلاب از کشور بیرون رفته است به کشور بازگردانیم.
کد خبر: ۷۳۷۵

اخبار معاصر: ناصر سراج در نشست مشترک با قائم مقام وزیر نظارت جمهوری خلق چین با اصحاب رسانه های داخلی و خارجی که در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، درباره اقدامات خود در سفر به پاکستان و شرکت در اجلاس آمبودزمان آسیایی گفت: این اجلاس امسال در کشور پاکستان برگزار می شود و مدتی است که هیئت مدیره جدید منقضی شده و اولین دستور این است که هیئت مدیره جدید منصوب شوند.

امضای تفاهم نامه با کشورهای مختلف با هدف بازگرداندن افراد مفسد فراری

وی افزود: کشورهای ایران و چین کاندیدای هیئت مدیره جدید هستند و قطعا در جلساتی که در این اجلاس برگزار می شود شرکت خواهیم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر این که تلاش ما این است تا با جرایم سازمان یافته مقابله کرده و افرادی را که متواری شده اند بازگردانیم افزود: در کشور ما تعداد زیادی از افراد بودند که پولشویی کردند و از کشور متواری شدند، دستگاه قضایی ایران هر اقدامی که انجام می دهد مربوط به داخل کشور است 50 درصد پولشویی ها مربوط به کشور مبدا و 50 درصد دیگر مربوط به کشور مقصد است.

سراج گفت: برای مثال خاوری پولهایی را از کشور ایران به کشور کانادا برد و در بانک های آنجا نگهداری کرد بانک های کانادا حتی حاضر نیستند پاسخ دهند که چه مقدار پول از سوی خاوری در بانک هایشان نگهداری می شود و علت این کار را رازداری و امانت داری شهروندان عنوان می کنند.

وی بیان کرد: با پیشنهاد کانادا جمهوری اسلامی ایران به نقض حقوق بشر متهم شده است آیا مردمی که پولشان به یغما رفته بشر نیستند و فقط حقوق بشر در مورد غربی ها باید اجرا شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه از تفاهمنامه با کشورهای آسیاسی و حتی برخی کشورهای غربی خبر داد و گفت: تفاهمنامه همکاری با کشورهای مالزی، روسیه، عراق و کره در حال انعقاد است و تفاهمنامه با کشور چین را پس از سفر رییس جمهور چین به ایران امضا می کنیم. 

سراج در ادامه تاکید کرد: با کشورهای آسیاسی و حتی برخی کشورهای غربی تفاهمنامه هایی را امضا کرده ایم تا بتوانیم پولهایی را که در جمهوری اسلامی ایران به خصوص در اوایل انقلاب از کشور بیرون رفته است را به کشور بازگردانیم. تعدادی از کشورها هم هستند که در حال امضای تفاهم‌نامه هستیم تا کشورهای پذیرنده مفسدان را تحت‌فشار قرار دهیم تا از اين طريق درباره بازگرداندن افراد مفسد فراری و  پول‌هایی كه از اموال ملی به سرقت برده شده همكاری لازم شود.

وی در خصوص اجناس تقلبی و قاچاق از کشور چین به ایران نیز گفت: در این مورد دولت و اتاق بازرگانی اقداماتی را انجام داده تا از ورود این اجناس به کشور جلوگیری شود دولت چین هم در این زمینه استقبال کرده است که کالاهای با کیفیت خود را وارد ایران کند در یکسال گذشته کالاهای بسیار مرغوب تر از گذشته از چین به ایران وارد شده است.

انتهای پیام/



انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز