تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس:

آماده تامین نیازهای سرمایه گذاران اقتصادی هستیم

حسن شیخ نیا: استان فارس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی دارد که گستردگی جغرافیایی استان با ۳۷ شهرستان در کنار منابع خدادادی بخشی از این ظرفیت‌ها است.
کد خبر: ۷۳۷۹۳

آماده تامین نیازهای سرمایه گذاران اقتصادی هستیم

به گزارش معاصر، حسن شیخ نیا شب گذشته در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه صنعت کاشی و سرامیک در گفتگو با خبرنگاران، ظهارداشت: استان فارس توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی دارد که گستردگی جغرافیایی استان با ۳۷ شهرستان در کنار منابع خدادادی بخشی از این ظرفیت‌ها است.

وی درباره نمایشگاه بین‌المللی استان فارس گفت: بخشی از عناوین نمایشگاه استان بین‌المللی است و باید تلاش بیشتری شود با بازاریابی حضور شرکت‌های خارجی را بیشتر داشته باشیم تا عنوان بین‌المللی بیشتر دیده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس بار دیگر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان اشاره کرد و افزود:در کنار دانشگاه‌های غنی ، صنایع بزرگ و مادر در استان وجود دارد و می‌توان گفت که استان فارس یک کارگاه بزرگ کشوری است؛ بیش از ۳۰ هزار واحد مسکن شهری و روستایی در استان فارس در حال ساخت است که  محصولات این نمایشگاه جزء الزامات ساخت مسکن است.

شیخ ‌نیا با بیان اینکه در استان فارس ۳۲ هزار عضو فعال مهندس، ۴۰۰ مجری حقیقی و حقوقی، بیش از یک هزار و ۷۰۰ پیمانکار واجد شرایط ‌و .. وجود دارد که از پتانسیل‌های استان در حوزه ساخت و ساز است، تصریح کرد:  ظرفیت‌های زیرساختی و بیش از ۳۰ هزار واحد شهری و روستایی می‌طلبد در حوزه تولیدات مرتبط بهترین شکل ممکن را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید با استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته صنعت استان را ارتقا دهند گفت: این استان سابقه دیرینه در صنعت دارد و در بحث ساختمان باید با استفاده از مصالح استاندارد، ساخت و ساز‌های با کیفیتی در بحث مسکن داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد: انتظار این است که با وجود این ظرفیت‌ها با جذب سرمایه‌گذاری و تغییر دیدگاه‌ها برای دلگرمی فعالان اقتصادی اقدامات موثری صورت گیرد.

وی در پایان از حمایت ویژه مجموعه استانداری فارس برای استفاده از ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان خبر داد و تصریح کرد: آماده تامین نیازهای فعالان اقتصادی هستیم تا مشکلات و موانع اداری را برطرف کنیم ؛ چراکه این موانع انگیز‌ه‌های سرمایه‌گذاران را تحت تاثیر قرار داده است.

وی همچین اظهار داشت: آماده کمک هستیم که مشکلات را برطرف کنیم؛ ارتباطات ملی را تقویت کنیم و ظرفیت نمایندگان مجلس نیز در راستای حل مشکلات فعالان اقتصادی و تولید، بحث‌های صادراتی استفاده شود تا با ارزش آفرینی و تامین زنجیره های ارزش بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری در استان محقق شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز