تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

شش پند گویا و جامع از امام حسن عسکری(ع)

شما را به تقواى الهى و پارسايى در دينتان و تلاش براى خدا و راستگويى و امانتدارى درباره كسى كه شما را امين دانسته ـ نيكوكار باشد يا بدكار ـ و طول سجود و حُسنِ همسايگى سفارش مى‌كنم.
کد خبر: ۹۲۸۰
اخبار معاصر : امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمودند: شما را به تقواى الهى و پارسايى در دينتان و تلاش براى خدا و راستگويى و امانتدارى درباره كسى كه شما را امين دانسته ـ نيكوكار باشد يا بدكار ـ و طول سجود و حُسنِ همسايگى سفارش مى‌كنم.
محمّد(صلى الله عليه وآله وسلم)براى همين آمده است.

در ميان جماعت هاى آنان نماز بخوانيد و بر سر جنازه آنها حاضر شويد و مريضانشان را عيادت كنيد. و حقوقشان را ادا نماييد، زيرا هر يك از شما چون در دينش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته مى‌شود: اين يك شيعه است، و اين كارهاست كه مرا خوشحال مى‌سازد.
تقواى الهى داشته باشيد، مايه زينت باشيد نه زشتى، تمام دوستى خود را به سوى ما بكشانيد و همه زشتى را از ما بگردانيد.

زيرا هر خوبى كه درباره ما گفته شود ما اهل آنيم و هر بدى درباره ما گفته شود ما از آن به دوريم.

در كتاب خدا براى ما حقّى و قرابتى از پيامبر خداست و خداوند ما را پاك شمرده، احدى جز ما مدّعى اين مقام نيست، مگر آن كه دروغ مى‌گويد.

زياد به ياد خدا باشيد و زياد ياد مرگ كنيد و زياد قرآن را تلاوت نماييد و زياد بر پيغمبر(صلى الله عليه وآله وسلم) سلام و تحيّت بفرستيد. زيرا صلوات بر پيامبر خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) ده حسنه دارد.
آنچه را به شما گفتم حفظ كنيد و شما را به خدا مى‌سپارم، و سلام بر شما.
انتهای پیام
منبع: مشرق
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز