پیام های خود را برای انتشار می توانید در قسمت "تماس با ما" ارسال کنید      
تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°

آرشیو

از تاريخ:
تا تاریخ:
تعداد نتايج:
2
« الله» اسم اعظم الهي است

اسم مبارک« الله» چهار حرف است و اگر کسي بر آن واقف شود به حقيقت، همه اشياء را مي شناسد؛ چرا که آنها از او و با او و به سوي او و صادر شده از او مي باشند،

چگونه دعا کنیم که زودتر مستجاب شود؟

آنچه باید برای ما مهم باشد ، اصل استجابت دعا ها است و دیر یا زود آن مهم نیست ، زیرا گاهی مصلحت اقتضا می کند که دعا دیتر اجابت شود ؛ زیرا خداوند از خیر و صلاح ما آگاه تر است .

احکام شرعی؛ چرا باید بعد از نزدیکی غسل کنیم؟

چرا اسلام دستور می‌دهد كه به هنگام جنب شدن تمام بدن را بشوییم در حالی كه فقط عضو معینی آلوده می‌شود و آیا میان بول كردن و خارج شدن منی تفاوتی هست كه در یكی فقط محل را باید شست و در دیگری تمام بدن را؟

نگاهی به توقيعات امام زمان(ع)

توقیعات گاه درباره مسائل اعتقادی، فقهی، بزرگان شیعه و توصیه های حضرت در زمان غیبت به شیعیان است، امام زمان (عج) در این توقیعات معارف عمیقی را به شیعیان گوشزد فرموده اند که با بررسی این توقیعات می توان به محتوای غنی آنها پی برد.

اثر نماز شب در کلام مرحوم قاضی

علامه طباطبایی می‌فرمودند: یک روز در مدرسه‌ای ایستاده بودم که مرحوم قاضی از آنجا عبور می‌کردند، چون به من رسید دست خود را روی شانه من گذاردند و گفتند: «ای فرزند! دنیا می‌خواهی نماز شب بخوان؛ و آخرت می‌خواهی نماز شب بخوان!

علائم ظهور امام زمان(عج)

ظهور حضرت حجت(عج) از اموری است که در اسلام نسبت به آنها به شدت تأکید شده و در حتمیت آن ذره ای شک و شبهه وجود ندارد. پیش از این گفتیم که در آیاتی نظیر آیة ۵۵ سورة نور، خداوند متعال به مؤمنان وعده داده است که فرمانروای زمین گردند و بر آن سیطره یابند.

اطلاق انسان کامل به سید علی آقا قاضی

آیت الله محمد تقی آملی – رحمه الله علیه – در شرح حال خود می‌نویسد: همواره از خستگی ملول و در فکر برخورد به کاملی وقت می‌گذاراندم و به هر کس می‌رسیدم با ادب و خضوع تجسسی می‌کردم که مگر از مقصود حقیقی اطلاعی بگیرم.

از شلمچه تا فارس با میزبانی از 100 شهید گمنام

ورود پیکر مطهر حدود ۱۰۰ شهید گمنام از مرز شلمچه به استان فارس از فردا صبح، ۲۱ دی‌ماه آغاز می‌شود و مردم ولایت‌مدار استانی که ۱۵هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند در فاصله ۱۰روزه میزبان شهدای گمنام هستند.

اولويت های حج تمتع 95 اعلام شد

تمام دارندگان قبض وديعه گذاری علي الحساب حج تمتع تا 20 خرداد 1385، مي توانند از روز 23، 24 و 25 بهمن ماه سال جاري بر حسب استان محل سكونت براي ثبت نام به كاروان ها مراجعه كنند.

داستان بی پولی شاگرد سید علی قاضی

سید علی آقا قاضی دستش را به سوی من دراز کرد و فرمود: آیا چیزی نزد تو هست به این مسکین بدهیم؟ من دستم را دراز کردم به جیبم و آن تنه پول خردی که داشتم درآوردم و تقدیمش کردم؛ آقای قاضی آن را گرفت و به مسکین داد.

کرامات انسان در بیان آیت الله بهجت

مرحوم آیت الله العظمی بهجت می فرمود: خدا می‌داند که آثار و منافع وجودی انسان تا چه حدّ است. خدا کند گرمی باطنی و انس باطنی به قرآن و دین و مقدّمات و لوازم دینداری داشته باشیم.

آخرین اخبار روز