تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲

افزایش ۲۵ درصدی جذب دانشجو در بیرجند

مسئول ستاد جذب دانشجو دانشگاه بیرجند گفت: سال تحصیلی جاری ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجوی جدید در این دانشگاه پذیرش شدند که نسبت به سال تحصیلی گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۳
به گزارش معاصر و به نقل از خبرنگار ایرنا، سیده عاطفه حسینی افزود: در حال حاضر قریب به ۱۲ هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند و دانشگاه‌های اقماری آن تحصیل می‌کنند.

وی از حضور و فعالیت ۳۵۲ عضو هیات علمی در دانشگاه بیرجند خبر داد و گفت: این دانشگاه جزو دانشگاه‌های سطح ۲ کشور با ۶ دانشکده و ۲۰۰ رشته در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای دایر است که نقش تاثیرگذاری در جذب دانشجو در منطقه شرق کشور و ماندگاری جمعیت دارد.

حسینی بیان کرد: دانشگاه بیرجند دارای سطح بالای کیفی از لحاظ آموزش، پژوهش، رفاهی، فوق برنامه و نیز روابط بین‌الملل است که با تاکید بر نوآوری و مهارت‌آموزی جزو دانشگاه‌های برتر در طبقه‌بندی اخیر موسسه تایمز قرار گرفته است.

وی با تاکید بر سیاست معرفی مزیت‌ها و دستاوردهای شاخص دانشگاه بیرجند به عنوان نگین آموزش عالی شرق کشور افزود: این دانشگاه باید به سمت ایجاد رشته‌های پرکاربرد و اشتغال محور حرکت کند.

دانشگاه بیرجند براساس موافقت شورای گسترش آموزش عالی در سیزدهم خرداد ۱۳۵۴ در قالب یک مؤسسه آموزش عالی به ریاست زنده‌یاد پروفسور محمدحسن گنجی از دانش‌آموختگان مدرسه شوکتیه بیرجند و پدر علم جغرافیای نوین ایران تاسیس شد.

فعالیت آموزشی و علمی این مجموعه از مهر ۱۳۵۶ با پذیرش ۱۲۰ دانشجو در سه رشته کارشناسی شیمی، فیزیک و ریاضی آغاز شد و روند تکاملی و جهشی خود را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طی کرد به طوری که ابتدا به مجتمع آموزش عالی تغییر یافت و سال ۱۳۶۸ به مجتمع دانشگاهی تبدیل شد همچنین به لحاظ موقیعت شایسته علمی در اسفند ۱۳۷۱ به دانشگاه بیرجند ارتقا یافت.

اغلب کلاس‌ها و فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه از اسفند پارسال تاکنون و در پی شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و با سامانه آموزشی الکترونیکی LMS.birjand.ac.ir انجام شده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز