تهران ۱۲.۹۹° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°

۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹

نشست فوق‎العاده دولت ترکیه

نخست وزیرترکیه پس از حمله پ ک ک درجنوب شرقی این کشور که در آن شمار زیادی نظامی ترک کشته شدند ،‌نشست فوق العاده امنیتی باحضور مهم ترین مقامات غیرنظامی ونظامی تشکیل داد.
کد خبر: ۱۳۱۵
اخبار معاصر: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه شب تهدید کرد پاسخ « بسیار ویژه و اساسی» را به حمله مرگبار گروه پ ک ک در شمال شرقی این کشور خواهد داد.

وی گفت این حمله در عملیات « پاکسازی » نیروهای مسلح علیه مواضع پ ک ک به وقوع پیوسته است.

رئیس جمهوری ترکیه گفت :پ ک ک  مین‎هایی را در مسیر نیروهای ترکیه منفجر کرد .

رسانه های محلی ترکیه پیشتر اعلام کرده بودند شمار زیادی از نظامیان ترکیه یکشنبه شب در حمله گسترده ای در جنوب شرقی ترکیه  که به حزب کارگران کردستان پ ک ک نسبت داده شده است ، کشته شدند.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی در خبری فوری اعلام کرد: پ.ک.ک. مدعی شد در یک کمین اقدام به کشتن پانزده نظامی ترکیه ای کرده است.

منابع خبری اعلام کردند جنگنده های ترکیه بیش از ده پایگاه حزب کارگردان کردستان را در مناطق کوهستانی در جنوب شرق ترکیه هدف حمله قرار دادند.

درپی اقدام حزب کارگردان کردستان ترکیه «پ.ک.ک» در هدف قرار دادن دو خودروی زرهی ارتش ترکیه سیر 0آنها، جنگنده های ارتش ترکیه دوازده پایگاه این حزب را در منطقه  داغلیجا در منطقه «یوکساک اوفا» در استان «هکاری» در جنوب شرق این کشور هدف حمله قرار داد.

خبرها حاکی است که شماری از عناصر این گروه در این حملات کشته شدند.

ترکیه 2ماه قبل عملیات ضد تروریستی گسترده ای را علیه پ ک ک آغاز کرد و به دو سال آتش بس با این گروه پایان داد .

نظامیان ترک به طور مرتب عملیات هوایی و تروریستی علیه پایگاه های پ ک ک در جنوب شرقی ترکیه و شمال عراق انجام می دهند. حدود 70 نفر از نیروهای ترکیه کشته شده اند .

این دو ماه درگیری ها امید به موفقیت پایان دادن به مناقشه ای با قدمت سه دهه  را که تاکنون به کشته شدن دهها هزار نفر منجر شده است ، به طور گسترده ای دور کرده است.

حمله به دفتر روزنامه «حریت» در استانبول     

روزنامه حریت چاپ ترکیه روز یکشنبه از حمله گروهی از حامیان حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم) به دفتر این روزنامه در شهر استانبول خبر داد.

گروهی یکصد وپنجاه نفری از حامیان حزب عدالت و توسعه که روزنامه حریت را به نشر اکاذیب درباره رجب طیب اردوغان رییس جمهور این کشور و دستکاری در اظهارات وی متهم می کردند، با سر دادن شعارهای ویژه حزب، به دفتر روزنامه با سنگ حمله کردند و شیشه ها و در اصلی ساختمان واقع در منطقه باگجیلار استانبول را شکستند.

روزنامه حریت در سایت اینترنتی خود نوشت پلیس ضد شورش برای متفرق کردن مهاجمان وارد عمل شد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز