تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

صنوف متخلف کرونایی در قزوین تا دو ماه تعطیل می‌شوند

استاندار قزوین گفت: اگر صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند اتحادیه مربوط به آن صنف را می‌بندیم، و اگر به قوانین توجه نکنند، صنف متخلف حداقل دو ماه تعطیل می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۲۱۰
هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که سوم دی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: با همت ستاد مقابله با کرونا شرایط استان رو به بهبود است، این امر نشان می‌دهد که اقدامات خوبی در ستاد انجام شده است چرا که کاهش ورودی به بیمارستان‌ها به معنای عملکرد خوب ستاد مقابله با کرونا است.

وی افزود: کادر درمان نیز اقدامات موثری در بخش درمان انجام دادند که قابل تقدیر است، باید توجه کنیم که اگر ستاد مقابله با کرونا ضعیف عمل کند مشکلات به بیمارستان منتقل می‌شود، همچنین از مردم باید تشکر کنیم چرا که زمانی این نتایج حاصل می‌شود که مردم با ما همکاری کنند، در آذر ماه مردم همکاری خیلی خوبی با ما داشتند به ویژه اصناف که در این شرایط سخت معیشتی با ما همکاری خوبی داشتند.

استاندار قزوین اظهار کرد: این همکاری‌ها باید ادامه داشته باشد اگر لحظه ای غفلت کنیم این ویروس میتواند جمع کثیری را مبتلا کند و شرایط مانند گذشته شود، بنابراین باید محدودیت‌ها همچنان اعمال شود تا شرایط به وضعیت مناسبی برسد چرا که این ویروس ناشناخته است و ممکن است تغییر شکل دهد بنابراین باید با حساسیت بیشتری نظارت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از چند ماه تعداد فوتی‌های ما به صفر رسید اما نباید فکر کنیم شرایط عادی است چرا که اگر غفلت کنیم شاهد پیک جدیدی خواهیم بود همانطور که در خرداد ماه شرایط مساعد شد اما غفلت ما باعث شد پیک دوم شروع شود، قرارگاه مقابله با کرونا باید به صورت جدی نظارت کنند و اجازه ندهد که کارها سست شود.

جمالی پور یادآور شد: نیروی انتظامی فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد اما انتظار داریم که ماموریت‌های ستاد کرونا را با جدیت دنبال کند و در صورت کمبود نیرو از سپاه و ارتش استفاده کند، انتظار داریم که محدودیت‌ها جدی گرفته شود و از ورود خودروهای پلاک غیر بومی به داخل استان جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما از ممنوعیت‌ها جریمه و کسب درآمد نیست، هدف کاهش کرونا است بنابراین باید از ورود خودروها با پلاک غیربومی به استان جلوگیری شود تا زمانی که وضعیت استان از نارنجی به زرد تغییر پیدا کند.

استاندار قزوین اظهار کرد: رسانه‌ها همکاری خوبی با ستاد کرونا داشتند اما همچنان باید اطلاع رسانی صورت بگیرد که مردم بدانند شرایط هنوز خوب نیست، در حال حاضر حدود ۳۲۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و آلودگی در استان وجود دارد.

وی یادآور شد: از اصناف نیز می‌خواهیم که همکاری لازم با ستاد را داشته باشند، هر اتحادیه‌ای که زیرمجموعه‌اش به پروتکل‌ها توجه نکند باید بسته شود، برخورد با اتحادیه در اختیار ستاد است، بنابراین اگر صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند اتحادیه مربوط به آن صنف را می‌بندیم، همچنین صنف متخلف را به دلیل عدم توجه به قوانین میبندیم، صنف متخلف به این راحتی بازگشایی نمی‌شود و حداقل دو ماه تعطیل می‌شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز