تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°

۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
به دنبال انتقام از دموکرات‌ها صورت می‌گیرد؛

رای‌گیری دوباره برجام در سنا

رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا پس از ناکامی در به شکست کشاندن برجام گفت سنای آمریکا روز سه شنبه یک رای گیری دیگر درباره قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۱۵۱۷
اخبار معاصر: سناتور «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا پس از ناکامی در به شکست کشاندن برجام گفت سنای آمریکا روز سه شنبه یک رای گیری دیگر درباره قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران برگزار خواهد کرد.

روز گذشته سناتورهای دموکرات در سنا با هم متحد شدند و درمقابل تصویب طرحی ایستادند که برای رد توافق هسته ای وین بود.

58 عضو سنا به این طرح رای مثبت دادند و 42 سناتور به آن رای مخالف دادند. باآنکه تعداد موافقان این طرح بیش از مخالفان آن بود، اما برای اینکه طرحی در سنای آمریکا به رای گیری نهایی گذاشته شود و پیش برود، باید 60 عضو سنا با آن موافق باشند.

اوباما پس از مسجل شدن پیروزی‌اش در کنگره، بیانیه‌ای صادر کرده و آن را یک «پیروزی برای دیپلماسی» خواند. با این حال جمهوریخواهان اعلام کرده اند همچنان تلاش خود را برای تضعیف و یا به شکست کشاندن توافق ادامه خواهند داد.

همچنین «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان بار دیگر مخالفت خود را با طرح برجام اعلام کرد و گفت: این طرح هنوز نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد و در واقع ما در شروع کار هستیم. وی افزود: نمایندگان جمهوریخواه از تمام ابزارهای خود برای مخالفت با این توافق استفاده خواهند کرد.

پیش از این کنگره آمریکا مهلتی 60 روزه برای بررسی قانونی طرح توافق تعیین کرده بود که در تاریخ 17 سپتامبر(26 شهریور) به پایان می رسد.

جمهوریخواهان مدعی هستند توافق به صراحت درباره بازرسی‌ها از تاسیسات هسته ای و حمایت ایران از گروههای طرفدار منطقه ای خود حرفی به میان نیاورده است. در همین راستا سناتور «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا گفت سنای آمریکا روز سه شنبه یک رای گیری دیگر درباره قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز