تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی

افزایش مجدد قیمت بلیت هواپیما قانونی نیست

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: از آنجا که افزایش تعرفه عوارض فرودگاهی از دو ماه پیش بر روی قیمت بلیت پروازهای داخلی و خارجی محاسبه و اجرایی شده لذا هرگونه افزایش قیمت جدید نیاز به دریافت مجوزهای قانونی دارد.
کد خبر: ۲۰۰۱

اخبار معاصر:مسعود اسد سامانی افزود: این مصوبه هیات دولت از دو ماه پیش به مورد اجرا گذاشته شده که براساس آن عوارض فرودگاهی مربوط به پروازهای داخلی از 5 به 7 هزار تومان افزایش یافت.
وی با بیان آنکه براساس این مصوبه هیات دولت نرخ عوارض فرودگاهی پروازهای خارجی از 25 به 35 هزار تومان افزایش یافت، گفت: این عوارض مربوط به شرکت فرودگاه های کشور است که شرکت های هوایی آن را عینا به شرکت فرودگاه ها پرداخت کنند.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: شرکت های هوایی زمانی که بلیت صادر می کنند این عوارض را از مسافران دریافت و پس از نگهداری در حساب های مربوطه باید آن را در وجه شرکت فرودگاه های کشور واریز کنند که این امر سبب افزایش هزینه های آنها می شد.
سامانی با بیان آنکه برای رفع این مشکل پیشنهاد آماده کردن نرم افزار مناسب از سوی شرکت فرودگاه های کشور را ارایه کرده ایم، یادآور شد: با نصب این نرم افزار عوارض فرودگاهی هنگام صدور بلیت مستقیما به حساب شرکت فرودگاه های کشور منظور می شود و شرکت ها دیگر متحمل هزینه های مربوطه نخواهند شد و دیگر شرکت ها اجازه ندارند قیمت بلیت پروازهای خود را به این بهانه افزایش دهند.
یادآورمی شود، براساس اصلاح ماده 87 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت، به شرکت مادرتخصصی فرودگاههای کشور اجازه داده شده که نرخ عوارض خدمات فرودگاهی به مسافر در پروازهای داخلی از 5 به 7 هزار تومان و در پروازهای خارجی از 25 به 35 هزار تومان افزایش یابد و این مصوبه نیز از دو ماه بعد به مورد اجرا گذاشته شد.

انتهای پیام /

منبع:ایرنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز