تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲

تنها راه نجات هرمزگان از بحران، تامیین آب از دریا

هرمزگان از استان های فرا خشک محسوب می‌شود و بیش از دو دهه خشکسالی، شرایط آبرسانی در این استان را سخت کرده است.
کد خبر: ۲۱۳۹۷
استاندار هرمزگان گفت: با توجه دسترسی آسان و نزدیکی به دریا درحال حاضر تامین آب از این طریق تنها راه نجات استان از بحران بی آبی است.

تامین آب از دریا تنها راه نجات استان ازبحران است

به گزارش ایرنا فریدون همتی افزود: هرمزگان از استان های فرا خشک محسوب می‌شود و بیش از دو دهه خشکسالی، شرایط آبرسانی در این استان را سخت کرده  لذا تاکید بر تامین منابع آبی دریایی است.

ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی و کمبود منابع آب زیرزمینی، تامین آب شرب در هرمزگان با تکیه بر پروژه‌های بزرگ شیرین سازی آب دریا در حال انجام است و در این راستا آب‌شیرین کن های بسیار خوبی در استان راه‌اندازی شده است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه در شرایط خشکسالی وکم بارشی باید قدر هر قطره از این آب را بدانیم، اظهار داشت: مصرف بهینه آب و جلوگیری از هدر دادن آن از موارد بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرارگیرد.

 همتی یاد آور شد: ظرف چهار سال اخیر اقدامات کم‌نظیر و بسیار مهمی در راستای تامین آب پایدار در هرمزگان با سرمایه ‌گذاری‌های بزرگ توسط دولت صورت گرفته و در حال حاضر معادل نیمی از مصرف آب در هرمزگان از طریق شیرین سازی آب دریا با احداث آب شیرین کن ها تامین می‌شود.

مدیرعامب آب وفاضلاب هرمزگان 17 اسفندماه 99 گفته بود میزان آب تولیدی توسط آب شیرین‌کن‌ها در استان تا سال ۹۲ حدود ۱۵ میلیون مترمکعب بوده که این میزان در سال ۹۹ به ۹۰ میلیون مترمکعب در سال رسیده است.

امین قصمی در بازدید نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امامان جمعه شهرستان های استان از آب شیرین کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی  بندرعباس افزود: هرمزگان تا سال ۹۲ از ظرفیت ۲۰ سایت آب شیرین کن بهره می‌برد که این ظرفیت در سال ۹۹ اواخر دولت دوازدهم به ۴۷ سایت رسید.

تامین آب از دریا تنها راه نجات استان ازبحران است

وی بیان داشت: وجود ۲ آب شیرین کن بزرگ در مرکز استان اتفاق خوبی برای رفع کمبود آب به شمار می‌رود که ضمن ظرفیت سازی جدید، باعث خواهد شد میزان برداشت آب از منابع شرق هرمزگان نیز کاهش یابد.

این مسوول اظهارداشت: ظرفیت آب شیرین کن ها برای تامین آب هرمزگان در شرایط بحرانی و خشکسالی به ویژه تابستان پیش رو قابل لمس‌تر است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز