تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

سلطه مایکروسافت با ویندوز ۱۰ با ۱.۳ میلیارد نصب

کد خبر: ۲۱۵۷۰
شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که طبق آخرین آمار در سال ۲۰۲۱، ویندوز ۱۰ بر روی بیش از ۱.۳ میلیارد دستگاه در سراسر دنیا نصب شده و در حال فعالیت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که طبق آخرین آمار در سال 2021، ویندوز 10 بر روی بیش از 1.3 میلیارد دستگاه در سراسر دنیا نصب شده و در حال فعالیت است.

در ماه مارس سال 2020، شرکت مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 قدرت پوشش 1 میلیارد دستگاه را در سراسر جهان دارد و امروز هم این شرکت به صورت رسمی اعلام کرده است که تعداد کاربران و دستگاه‌های فعال ویندوز 10 به 1.3 میلیارد دستگاه رسیده است و این نشان می‌دهد که بیش از 300 میلیون کاربر جدید ویندوز 10 را جذب کرده است.

این برای مخاطبان بسیار تعجب‌آور است چراکه ویندوز 10 در نخستین سال‌های بعد از انتشار بسیار کندتر گسترش یافت؛ ویندوز 10 که در سال 2015 منتشر شد و تا سال 2018 فقط 700 میلیون کاربر داشته است و این 300 میلیون کاربر اضافه شده، یک نتیجه شگفت‌انگیز برای مدیران مایکروسافت بوده است.

اما مهم‌ترین فرضیه برای علت این افزایش ناگهانی مخاطبان، مربوط به ویروس کرونا است چرا که بعد از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مخاطبان ترجیح داده‌اند در منزل و به صورت دورکاری به فعالیت‌های خود بپردازند و همین امر باعث شده است که تعداد نصب ویندوز 10 به طرز فزاینده‌ای افزایش پیدا کند و طبق آمار رسمی مایکروسافت، استفاده از ویندوز 10 نسبت به سال گذشته بیش از 44 درصد افزایش پیدا کرده است.

مایکروسافت اعلام کرده است با توجه به شرایط اخیر، درآمدش 19 درصد افزایش پیدا کرده است و در سه ماهه گذشته به 41.7 میلیارد دلار رسیده است؛ علاوه بر ویندوز، درآمد حاصل از "office 365" و "Azure Cloud" نیز جهش چشمگیری داشته است که اولی 45 درصد و دومی بیش از 50 درصد رشد داشته است. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز