تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

استاندار تهران: معتادان بالای ۶۵ سال در مراکز نگهداری مجزا از جوانان نگهداری شوند

کد خبر: ۲۳۲۹۴
استاندار تهران گفت: فرآیند سم زدایی از معتادان بالای ۶۵ سال ابتدا باید توسط دانشگاه های علوم پزشکی انجام و سپس آنان در مراکز مربوطه و به صورت مجزا از جوانان نگهداری شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: یکی از پیچیده‌ترین آسیب‌های اجتماعی بحث اعتیاد است که می‌بایست با یک نگاه همه جانبه نسبت به تقویت عوامل پیشگیرانه و توانمندسازی افرادی که دچار این معضل شده اند، اقدام کنیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در استان تهران انجام شده است و قدردان زحمات و تلاش نیروی انتظامی و اعضای شورای هماهنگی استان هستیم؛ همچنین عملکرد ستاد کشوری مبارزه با مواد مخدر که با برنامه ریزی، مطالبه گری و پیگیری‌های خود شرایط اقدام و عمل را برای استان‌ها نسبت به گذشته روان تر و فراهم کرده است قابل تقدیر می‌باشد.

استاندار تهران با اشاره به مصوبات پیشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بر اساس این مصوبات انتظار می‌رود مراکز فنی و حرفه ای نسبت به آموزش و مهارت آموزی معتادینی که در این مراکز نگهداری می‌شوند، با جدیت اقدام کنند.

محسنی بندپی در مورد شکل گیری کمیته توسعه و مشارکت ذیل شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: حوزه اجتماعی استانداری مکلف به برگزاری این کمیته تا پایان خرداد ماه است، همچنین در راستای ساماندهی مراکز نگهداری، پروژه‌های عمرانی به خصوص عملیات آبرسانی به مرکزی نگهداری سروش و واگذاری زمین کهریزک باید تسریع شود.

وی سازمان بهزیستی و شهرداری‌ها را دو ارگان مهم در حوزه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: مهم‌ترین رسالت شهرداری‌ها اقدام فرهنگی و اجتماعی برای شهروندان است.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: تست‌هایی که از مراکز قرنطینه گرفته می‌شود می‌بایست ظرف ۴۸ ساعت تعیین تکلیف شود و همچنین شرایط نگهداری معتادین خانم با ایجاد استانداردهای فیزیکی در مراکز نگهداری و حمایت‌های اجتماعی و روحی و روانی همراه باشد.

محسنی بندپی همچنین تاکید کرد: یکی از مصوبات این جلسه پذیرش و غربالگری افراد بالای ۶۵ سال است که می‌بایست ابتدا توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی سم زدایی و سپس در مراکز نگهداری مجزا از جوانان نگهداری شوند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : معتادان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز