تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

بانوی ۱۱۱ ساله گلستانی در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کرد

کد خبر: ۲۴۷۸۴
 فاطمه بزی بانوی ۱۱۱ ساله اهل روستای محمدآباد شهرستان ترکمن در غرب گلستان رای خود را برای انتخاب هشتمین رییس جمهور و اعضای ششمین دوره شورای اسلامی روستای محل سکونت خود به صندوق انداخت. 

این بانوی سالمند که به دلیل کهولت سن و ضعف جسمانی با همراهی فرزندانش در شعبه اخذ رای حاضر شده بود از اقوام مهاجر سیستان و بلوچستان و متولد ۱۲۹۸ است.

از مجموع جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر بندرترکمن ۵۵ هزار و ۱۷۱ نفر واجد شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ هستند که رای خود را در ۲ نقطه شهری بندرترکمن و سیجوال و ۲۳ روستا به صندوق می ریزند.

از مجموع ۶۴ شعبه اخذ رای بندرترکمن ۳۹ شعبه شهری و بقیه روستایی است.

همچنین برای اخذ رای ساکنان بندرترکمن که شرایط حضور در شعب ثابت اخذ رای را ندارند یک صندوق شهری و هفت صندوق سیار روستایی پیش بینی شده اند.

در انتخابات امروز ۲۸ خرداد، یک میلیون و ۳۵۴ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۲۸۱ نفر برای نخستین بار طعم مشارکت سیاسی را تجربه می‌کنند.

ستاد انتخابات استانداری گلستان، یک هزار و ۷۸۴ صندوق رای برای جمع آوری آرای مردم در انتخاب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فعال کرده است.

استان گلستان براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن یک میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۱۹ نفر جمعیت دارد که ۵۳ درصد از این جمعیت، شهرنشین هستند.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رییس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز ۲۸ خردادماه در حال برگزاری است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : انتخابات1400
ارسال نظر

آخرین اخبار روز