تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
در سفر ظریف به لبنان صورت گرفت؛

دیدار طولانی ظریف با سید حسن نصرالله

وزیر خارجه ایران که روز گذشته به بیروت سفر کرده بر اساس گزارش رسانه‌های لبنان، دیدار طولانی با سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان داشته است.
کد خبر: ۲۶۰
اخبار معاصر: روزنامه لبنانی«السفیر» گزارش داد که «محمد جواد ظریف» که روز گذشته وارد بیروت شد، برنامه سفر خود را با دیدار با «تمام سلام» نخست‌‌وزیر لبنان آغاز کرد.

ظریف پس از دیدار با نخست وزیر لبنان، عازم ضاحیه جنوبی بیروت شد و دیداری طولانی با «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان صورت داد.

طبق این گزارش، «حسین امیر عبد اللهیان» معاون وزیر خارجه، «محمد فتحعلی» سفیر ایران در لبنان و دیگر اعضای هیئت ایرانی در این دیدار حضور داشتند.

این منابع به جزئیات و محتوای این دیدار هیچ اشاره‌ای نکردند.

شبکه تلویزیونی ام تی وی لبنان گزارش داد که ظریف در دیدار شبانه با سید حسن نصرالله درباره موضوع خلأ ریاست جمهوری این کشور با هم گفت‌وگو کردند.

محافل سیاسی در جریان‌های «8 و 14 مارس» اظهارات ظریف در بیروت را «جدی»، «محترمانه»، «مشتاقانه» و «همراه با آرامش» توصیف کردند و افزودند: نسخه ظریف برای لبنانی‌ها «ثبات لبنان و تاکید بر آن» بوده است و این نسخه شبیه مقاله‌ای است که ظریف آن را در روزنامه السفیر 10 روز پیش با عنوان «الجار ثم الدار» منتشر کرد.ظریف عصر سه شنبه در راس هیاتی و در اولین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه 1+5 برای دیدار و گفت وگو با مقامات رسمی و حزبی لبنان وارد بیروت پایتخت این کشور شد.

وی بعداز ورود در پاویون فرودگاه بین المللی رفیق الحریری بیروت با خبرنگاران گفت وگو و ساعتی بعد در کاخ نخست وزیری لبنان با تمام سلام نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

گفت وگو با نبیه بری رییس مجلس، جبران باسیل وزیر امور خارجه ، دیدار با مسئولان گروه های فلسطینی مقیم لبنان و کنفرانس خبری از دیگر برنامه های اعلام شده دومین سفر ظریف وزیر امور خارجه دولت یازدهم ایران به لبنان اعلام شده است.

ظریف دهه سوم دی ماه سال 1392 نیز به عنوان وزیر امور خارجه دولت یازدهم به لبنان سفر کرده است.

وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است امروز چهارشنبه در پایان سفر به لبنان، بیروت را به مقصد دمشق برای گفت وگو با مقامات ارشد سوری ترک کند.

وی قرار بود قبل از بیروت عازم ترکیه شود که این سفر به زمانی دیگر موکول شد.

سفر به پاکستان، هند و روسیه از جمله برنامه های کاری چند روز آینده دکتر ظریف اعلام شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز