تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
غلبه نگاه سازه محور بر مدیریت شهری شیراز

شهرداری گودفیروزهٔ قصرالدشت را به پارک تبدیل میکند +تصویر

شهرداری منطقه شش شیراز در حال احداث یک پارک جدید در محدوده گود فیروزه واقع در محله تاریخی قصرالدشت است. این اقدام برخلاف کاربرد دیرینه این گودال؛ یعنی کنترل سیلاب بوده و به بافت تاریخی این منطقه نیز آسیب می‌رساند.
کد خبر: ۲۸۷۶۸
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «اخبار معاصر»، این بوستان شهری در مقیاس 1700 متر مربع احداث خواهد شد.

به نظر می‌رسد اهداف شهرداری از احداث این پارک، توسعه فضای سبز، ارتقاء نشاط و پویایی شهروندان و احیاء فضاهای بدون استفاده شهری است. محل احداث این پارک در گذشته به صورت خاکی، غیر قابل تردد و فاقد کاربری بوده است.

شهرداری گودفیروزهٔ قصرالدشت را به پارک تبدیل میکند +تصویر

با این وجود، این گود قدیمی درواقع نقش یک حوضچه سیل گیر را داشته و به عنوان یک مخزن آبی از سیلابهای احتمالی به محله و سکونتگاه تاریخی مسجد بردی محافظت می‌کرده است.

به گفته صاحب نظران، غلبه نگاه سطحی نگرانه به موضوع مدیریت شهری، شهرداری شیراز را به تخریب باغهای تاریخی با ابزارهای ساختمانی سوق داده است و این قطعه باید با شمایل یک سازه تاریخی بازسازی می‌شد.

تلاش‌ها برای افزایش درآمدهای ناپایدار این نهاد، موجب شده است شهرداری شیراز، ناآگاهانه به سمت تبدیل بافت تاریخی باغها به مناطق شهری بی روح اما پرسود برای آپارتمان سازی، قدم بردارد.

براساس همین نگاه نادرست و سازه محور، در این زمین، با مساحت ۱۷۰۰ هزار متر مربع، فضاهایی شامل مسیر پیاده روی، فضای سبز، نشیمن و نورپردازی ساخته خواهند شد.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز