تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

وزیر پیشنهادی کشور: می‌توانیم اقتصاد کشور را در بین ۱۰ اقتصاد دنیا قرار بدهیم

در کشور نباید محرومیت داشته باشیم و باید با بسیج ظرفیت‌ها این مساله را حل کنیم.
کد خبر: ۲۹۲۷۰
وزیر پیشنهادی کشور گفت: ما با برنامه‌ریزی خوب می‌توانیم در عرض ۱۰ تا ۱۵ سال کشور را در بین ۱۰ اقتصاد دنیا قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر پیشنهادی وزارت کشور در دفاع از برنامههای خود در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی،  اظهار داشت: برنامه‌ای که تهیه شد، مستند به قانون اساسی، سند چشم‌انداز و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، همچنین سیاست‌های کلی نظام است که ۱۶ مورد از آن به حوزه کاری وزارت کشور مربوط است.

وزیر پیشنهادی کشور: می‌توانیم اقتصاد کشور را در بین ۱۰ اقتصاد دنیا قرار بدهیم
وی با اشاره به حضورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدود ۲۴ سال است که من توفیق دارم در مجمع از نزدیک در جریان این سیاست‌ها باشم و می‌دانم که چه سیاست‌هایی بر زمین مانده که باید اجرایی شود. این در کنار قوانینی است که در مجلس تصویب شده و برای اجرا به وزارت کشور داده شده است.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: براساس سند چشمانداز و قوانین موجود، برنامه‌هایی برای تصدی وزارت کشور تدوین شده است که دارای ۱۸ راهبرد کلان و ۱۴۸ اقدام اجرایی و برنامه‌های محوری است.

وحیدی با اشاره به ارائه برنامه‌هایش در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ادامه داد: برنامه‌های خودم را در جلسات تخصصی با نمایندگان مطرح کردم و نمایندگان نیز دغدغه‌های خودشان را اعلام کردند و تأکید نمایندگان عزیز بر کارآمدی و توجه به آسیب‌های اجتماعی و همچنین ثبات و نشاط اجتماعی بود.

وی افزود: دغدغه نمایندگان عزیز در جلسات تخصصی در برنامه‌های من به صورت کامل و دقیق دیده شده و ما برای حل معضلات اجتماعی و همچنین اصلاح مدیریت شهری و فعالیت احزاب سیاسی برنامه‌های خوبی داریم.

وزیر پیشنهادی کشور با اشاره به نقش‌های مختلف وزارت کشور، اظهار داشت: اولین نقشی که وزارت کشور باید ایفا کند بسیج ظرفیت های کشور است. ما در کشور ظرفیت های بسیاری داریم و قابلیت‌ها فراوان است، اما باید این ظرفیت ها و قابلیت ها برای احداث مد نظرمان بسیج شود.

وحیدی یکی از کارکردهای وزارت کشور را بسیج ظرفیت ها دانست و تصریح کرد: بسیج ظرفیت ها سه هدف دارد که یکی از آنها گذر از مشکلات اقتصادی، یعنی بهبود معیشت مردم و هدف میان مدت آن راجع به محرومیت زدایی و هدف سوم که اصلی ترین هدف است پیشرفت عمومی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما باید جایگاه خودش را در سطح جهان پیدا کند، افزود: اعتقاد من این است که با بسیج ظرفیت ها و امکانات می‌توانیم در ظرف ۱۰ الی ۱۵ سال کشور را جزو ۱۰ اقتصاد برتر دنیا قرار دهیم. این واقعیت ظرفیت های کشور ما است و ما باید کشور را به این سمت ببریم تا بتوانیم به چنین نقطه ای برسیم.

وزیر پیشنهادی کشور نقش دیگر وزارت کشور را یکپارچه سازی و میانداری دانست و افزود: در حال حاضر تقسیمات ما تقسیمات وزارتخانه ای است و هر وزارتخانه مسئولیت هایی دارد، اما آنچه در صحنه باید به وقوع بپیوندد مجموعه ای از اتفاقات است که اگر این اتفاقات در کنار هم نباشد و با هم کار نکنند ثمر لازم را نمی دهد.

وحیدی یکپارچه سازی را موضوعی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: یکپارچه سازی مفهومی است که تا حدودی از آن غفلت شده است و وزارت کشور، استانداری ها، بخشداری ها و بهداری ها باید این یکپارچه سازی را محقق کنند و بعد بر اساس نقش میان داری به مفهوم برافراشته داشتن پرچمی که باید به سمت او برویم را ایفا کنند و همزمان با آن باید هم افزایی اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: ظرفیت های موجود کشور می تواند با هم افزایی موجب حرکت به سمت جلو شود. در حال حاضر ما خلاء هایی داریم که این خلاء ها توسط نهادها پُر نمی شود. باید یک دستگاه یا نهادی این خلاء ها را پر کند و این دستگاه، وزارت کشور است.

وزیر پیشنهادی کشور،  وزارت کشور را تسهیل کننده و هماهنگ کننده در مسابقه خدمت رسانی به مردم دانست و افزود: از سوی دیگر وزارت کشور باید تعارضات را حل و رقابت های معیوب و مخرب بینِ بخشی و دستگاهها را به منظور توسعه متوازن اصلاح کند.

وحیدی با تاکید بر اینکه تعارضات بین بخشی باید حل شود، گفت: رفع این رقابت های معیوب و تعارضات بین بخشی از وظایف وزارت کشور است.

وی مراقبت و تقویت شاخص های قدرت ملی در سطح کشور را از دیگر وظایف وزارت کشور برشمرد و افزود: قدرت ملی یک مفهوم یکپارچه است که در بخش خارجی آن، وزارت خارجه و در کنار دستگاهی که مسئول هستند، قدرت خارجی کشور را دنبال می کند و در بعد داخلی باید وزارت کشور، مولفه های قدرت ملی را تقویت کند.

وزیر پیشنهادی کشور گفت: تعمیق همبستگی مردم و دولت، مردم و حاکمیت یکی دیگر از وظایف مهم وزارت کشور است که باید آن را تحقق ببخشد تا از این منظر به وفاق ملی و اجتماعی برسیم، البته منظور من از وزارت کشور یعنی استانداری، فرمانداری ها، بخشداری‌ها، دهداری‌ها و همه بخش هایی که در حوزه مدیریت مسئولیت دارند.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز