تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

روز جهانی برابری زنان

در میان 156 کشور رتبه ایران در برابری جنسیتی 150 بوده و قبل از کشورهایی همچون افغانستان، یمن، عراق، سوریه و کنگو قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۹۳۹۱
به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از مجمع جهانی اقتصاد،  به صورت کلی شکاف جنسیتی در جهان  روند صعودی داشته است. و زنان بیش از مردان بیکار شده اند. همچنین امار خشونت های خانگی نیز به دلیل قرنطینه های طولانی مدت برای درصد زیادی از زنان، بالاتر رفته است. 

فاکتورهای موثردر برابری جنسیتی طبق عبارت اند از: دسترسی به آموزش، سلامتی، توانمند سازی زنان زنان در سیاست و فرصت های اقتصادی.

نرخ پایین حقوق دریافتی زنان نسبت به مردها، عدم استفاده مناسب از زنان در پست ها و منصب های دولتی، سیاسی  و اجتماعی , عدم دسترسی زنان به شبکه ی جامع سلامت و همچنین اموزش از دلایل نابرابری  درمیان مردان و زنان در ایران است. 

به طوری که در میان 156 کشور رتبه ایران در برابری جنسیتی 150 بوده و قبل از کشورهایی همچون افغانستان، یمن، عراق، سوریه  و کنگو قرار گرفته است. در صورتی که نروژ،فنلاند  و ایسلند نیز ازکشورهای صدر این لیست می باشند.

امید است با  روشن نگاه داشتن چراغ آگاهی و علم، و تلاش و کوشش در جهت عدالت، جامعه ای یکسان برای همه داشته باشیم. که در آن زنان نیز سهمی برابردر امنیت، عدالت و علم داشته باشند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : برابری زنان
ارسال نظر

آخرین اخبار روز