تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

قیمت کاغذ کاهش یافت

کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۳۰۱۰۵
قیمت کاغذ تحریر در بازار به زیر ۶۰۰ هزار تومان رسید.‌ در ماه‌های گذشته واردکنندکان تلاش داشتند تا این سد قیمتی را حفظ کنند، اما افت شدید تقاضا قیمت کاغذ تحریر را به بندی ۵۸۰ هزار تومان رساند.

به گزارش چاپ و نشر آنلاین، کاهش قیمت کاغذ در بازار آزاد همچنان ادامه دارد و بعد از چند ماه مانور، قیمت‌ها بالای 600 هزار تومان،‌ حالا قیمت هر بند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 برند چینی در بازار آزاد به 580 تا 590 هزار تومان رسیده است. شکستن سد 600 هزار تومانی کاغذ بنا به گفته کارشناسان موجب خواهد شد تا کاهش قیمت کاغذ تا 550 هزار تومان نیز ادامه داشته باشد. این در حالی است که تنها یک ماه پیش قیمت این کاغذ 700 هزار تومان بود و بیم آن می‌رفت که این افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار باشد.

روند کاهشی قیمت کاغذ تنها در برند چینی نیست، بلکه در برند اندونزی نیز که در هفته‌های گذشته افزایش قابل توجه داشتیم هم اتفاق افتاد و کاغذ تحریر اندونزی از بندی 830 هزار تومان به بندی 770 هزار تومان رسیده است. این کاهش قیمت‌ها در پی رکود شدید حاکم بر بازار و عدم تقاضا در هفته‌های گذشته بوده است. 

ناشران که حدود 30 درصد از مصرف‌کنندگان این بازار را تشکیل می‌دهند، مدت‌هاست در انتظار تعیین تکلیف ارز کاغذ فرهنگی هستند. حالا وعده اخیر معاون امور فرهنگی مبنی بر در راه بودن کاغذهای جدید باقی مانده از سهمیه سال 98 آن‌ها را امیدوارتر و در خرید محتاط‌تر کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : قیمت کاغذ
ارسال نظر

آخرین اخبار روز