تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

بی‌اطلاعی اعضای شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران از خرید و فروش سهام لاستیک دنا

بسیاری از رانندگان شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران از وجود این سهام که متعلق به شرکت دنا بود، بی‌اطلاع بودند.
کد خبر: ۳۰۲۵۶


در گفتگویی که پایگاه خبری معاصر با اعضای تعاونی تاکسیرانی تهران داشتند، برخی از آنها سهامدار لاستیک دنا بودند و برخی نیز از وجود این سهام مطلع نبودند.  

بسیاری از رانندگان شرکت تعاونی تاکسیرانی تهران نیز از وجود این سهام که متعلق به شرکت دنا بود، بی‌اطلاع بودند و اعلام کردند تعاونی تاکسیرانی تاکنون خدماتی به آنها ارائه نداده است. 

به دنبال پیگیری وضعیت سهامداران شرکت تعاونی تاکسیرانی و لاستیک دنا، محمدرضا گلرخیان که در پیگیری حقوق برخی از دیگر سهامداران نیز وکالت قانونی دارد، بیان کرد: «از باقی سهام شرکت دنا، حدود 17 درصد سهام متعلق به بانک تجارت و در حدود 15.5 درصد سهام متعلق به تعاونی تاکسیرانی تهران بود. بانک تجارت در زمان واگذاری بانک‌ها از شمول خصوصی‌سازی ازسوی شورای نگهبان خارج شد. این بانک به این عنوان که آورده‌شان متعلق به دولت نیست و متعلق به مردم است، سهامش را به صورت غیررسمی به شرکت سرمایه‌گذاری «شاهد» واگذار کرد.

 شرکت شاهد با وجود اینکه آنجا هم کارکنان دنا، متقاضی خرید سهامشان بودند، آن را به سهامدار عمده وقت، آقای «تقی گنجی» واگذار کرد.بسیار قابل توجه است که آن سهامی که از شرکت شاهد خریداری شد، از جیب شرکت، یعنی همه‌ی سهامداران برداشته شده است و هنوز که هنوز است تا این تاریخ به شرکت برنگشته است. 

مبلغ این قرارداد، که حدود 30 میلیارد بود، در آن زمان به عنوان بدهی شخصی آقای تقی گنجی به آقای ریخته‌گران منتقل شد. در زمان واگذاری سهام، آقای ریخته‌گران به آقایان «م.ص» و پرهیزکار، باز هم در حدود 38 میلیارد تومان بدهی شخصی در معامله فی‌مابین این دو سهامدار منظور شد و به همین صورت این مساله ادامه پیدا کرد.»

محمدرضا گلرخیان بیان کرد: « ما دادخواست حقوقی ابطال یک مبایع‌نامه را دادیم و دلیل این امر این بود که  شرکت تعاونی تاکسیرانی با یک قرارداد عادی با یک شرکت سهامی عام بورسی اقدام به عقد قرارداد نمود. 

وی افزود: قرارداد به صورت دست‌نویس و بدون در نظر گرفتن سهام کارگران و بعضاً سهام‌های دیگری مانند شرکت تعاونی تاکسیرانی معامله نوشته شده است. موضع ما نیز صرفاً از جانب کارگران است و ما به لحاظ رعایت نکردن موادی که قانون تجارت به صراحت بر آن جنبه تاکیدی دارد و  رعایت نشده است، دادخواست ابطال این معامله را دادیم. 

پایگاه خبری تحلیلی اخبار معاصر

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز