تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

سازمان هواپیمایی: قیمت‌ جدید بلیت پروازهای اربعین اعلام شد

کد خبر: ۳۰۷۱۵
سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: بر اساس تصمیم اخیر سازمان هواپیمایی با همکاری شرکت فرودگاه‌ها و انجمن شرکت های هواپیمایی، قیمت بلیت هواپیما برای ایام اربعین تعیین شد. 

به گزارش پایگاه خبری اخبار معاصر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: مسافران از فردا می‌توانند اقدام به خرید بلیت برای بازه زمانی ۲۸ شهریور ماه تا ۱۰ مهر ماه اقدام کنند.

او ادامه داد: ستاد اربعین در سازمان هواپیمایی کشور بابت تعیین نرخ بلیت عراق تشکیل شد و این جلسه با حضور مدیران شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی مدیر عامل فرودگاه‌های کشور و مدیر عامل فرودگاه امام خمینی(ره) و نماینده‌ای از سازمان حج و زیارت برگزار شد و نتایج خوبی از این جلسه گرفتیم.

ذیبخش بیان کرد: مقرر شد تمامی شرکت‌های هواپیمایی با مساعدتی که انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتند قیمت نهایی را برای بلیت اربعین لحاظ کنند و افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند و از داشتن ویزای خود به صورت قطعی مطمئن هستند، اقدام به خرید بلیت کنند و در صورتی که بلیت تهیه کردند و نتوانند ویزا دریافت کنند، لغو براساس مقررات پرواز‌های خارجی صورت می‌گیرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی بیان کرد: طبق توافقی که صورت گرفته تمامی قیمت‌های بلیت اربعین از شهر‌های مختلف برای این ۶۰ هزار زائر اربعین نهایی شده و باید ایرلاین‌ها نسبت به ارائه بلیت با این نرخ اقدام کنند.

ذیبخش درباره قیمت بلیت گفت: مسیر‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به نجف مبلغ ۵ میلیون تومان ۲ دوطرفه و یک طرفه آن ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مسیر مشهد به فرودگاه نجف دو طرفه ۶ میلیون تومان و یک طرفه ۴ میلیون تومان است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور تصریح کرد: هرکدام از ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی از این مبلغ مورد توافق سازمان هواپیمای و انجمن شرکت‌های هواپیمایی تخطی و نسبت به گران فروشی اقدام کنند، مسافران می‌توانند از طریق سایت و سامانه شکایت اقدام کنند و سازمان به سرعت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

او بیان کرد: درخواست ما از مسافران آن است که تحت هیچ شرایطی بلیت را گران‌تر نخرند و باید این موضوع را اعلام کنند که شرکت‌های هواپیمایی خارجی مبلغی که اعلام می کنند خارج از مصوبه ما است و این مبلغ ۵ تا ۶ میلیون تومان تنها توافق بین انجمن شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای ۶۰ هزار زائر است.

ذیبخش تاکید کرد: مسافران باید توجه کنند که این مبالغ برای بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه است و از فردا می‌توانند اقدام به خرید این بلیت کنند و در صورت گران فروشی بلیت توسط آژانس های مسافرتی و یا ایرلاین ها به هیچ عنوان خریداری نکنند.

 سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پایان تصریح کرد: تمامی مسافران باید هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کنند و باید  تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت را برای ثبت نام در سامانه سماح را داشته باشند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز