تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴

کارت پرواز برای زائران اربعین، بدون روادید صادر نمی‌شود

کد خبر: ۳۰۹۸۱
اخبار معاصر - مدیرکل عملیات فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) الزامات سفر به عراق در ایام اربعین امسال را تشریح کرد و گفت: کارت پرواز برای زائران بدون روادید صادر نمی‌شود.

«فاروق علیخانی» عصر یکشنبه در خصوص الزامات سفر هوایی به عراق در ایام اربعین اظهار داشت: زائران باید ضمن ثبت‌نام در سامانه سماح و اخذ روادید عراق، گواهی تزریق ۲ دُز واکسن و تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعت را در هنگام مراجعه به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) همراه داشته باشند.

وی در خصوص لزوم اخذ روادید تاکید کرد: متاسفانه برخی مسافران بدون دریافت روادید اقدام به خرید بلیت کرده اند و به فرودگاه مراجعه می کنند اما شرکت های هواپیمایی بر اساس قوانین، امکان پذیرش و صدور کارت پرواز برای این مسافران را ندارند.

مدیرکل عملیات فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اضافه کرد: زائران برای جلوگیری از هرگونه مشکل یا سودجویی های احتمالی در خصوص بلیت هواپیما به مقصد عراق می توانند از آژانس های مسافرتی معتبر و سایت های اینترنتی مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری بلیت خریداری کنند. 

وی گفت: همچنین بر اساس دستور این سازمان حداکثر نرخ بلیت رفت و برگشت برای سفر به عراق از مبداء تهران در ایام اربعین (۲۸ شهریور لغایت ۱۰ مهر) ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علیخانی از زائران خواست به منظور پذیرش، صدور کارت پرواز و تحویل بار ۳ ساعت قبل از زمان پرواز در سالن ترمینال فرودگاه حضور یابند و برای تسریع در فرآیند پذیرش می توانند نسبت به پرداخت برخط عوارض خروج از کشور اقدام‌ کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : اربعین روادید
ارسال نظر

آخرین اخبار روز