تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۲.۷۹°
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

پیش بینی بورس فردا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

در زمان خاتمه بازار امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار رشد اندک ۰.۲۵ درصدی را تجربه کرد و در ارتفاع ۱.۳۰۴ میلیون واحدی توقف کرد.
کد خبر: ۳۸۷۱۴

پیش بینی بورس فردا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

رشد بازار با آغاز معاملات بازار شروع شد، اما در میانه راه و حوالی ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه با مخابره شدن نرخ دلار در بازار‌ها و تحولات رخ داده در مذاکرات وین شاهد افزایش محسوس عرضه‌ها در کلیت بازار بودیم.

نماگر اصلی بازار سهام در نیمه دو بازار امروز روندی نزولی را طی کرد و با شیبی منفی کار خود را به پایان رساند. از همین رو می‌توان این پیش بینی را داشت که به احتمال بالا فردا شاخص کل بورس کار خود را در مدار منفی آغاز کند. لازم به ذکر است براساس داده‌های گذشته‌نگر شیب روند شاخص کل در نیمه دوم به ویژه پایان بازار با تقریب خوبی پیش بینی کننده نحوه آغاز بازار در روز آتی است.

از نظر تکنیکالی شاخص کل بورس هنوز بالای میانگین متحرک‌های معتبر خود به تثبیت نرسیده است و از این نظر نمی‌توان گفت که این دو میانگین متحرک به بالا شکسته شده‌اند. موضوع مهم دیگر آنکه امروز شاخص کل به مقاومت استاتیک معتبر خود برخورد کرد و شاهد افزایش فشار عرضه‌ها بودیم و کندل تشکیل شده امروز را می‌توان دوجی یا حتی چکش برعکس تلقی کرد. این نوع کندل شمعی در سقف‌های قیمتی نشانه برگشت روند محسوب می‌شود. فلذا می‌توان این پیش بینی را داشت که احتمال نزول بازار در روز آتی بیش از صعود آن است.

اندیکاتور RSI شاخص هم به نزدیکی مقاومت داینامیک خود رسیده است و با توجه به کاسته شدن از شیب صعود آن اینگونه بنظر می‌رسد که این اندیکاتور توان شکست این مقاومت داینامیک را بدون داشتن اصلاحی در کوتاه مدت نخواهد داشت.

ارزش و تعداد صفوف خرید و فروش هم بیان کننده نکاتی است که می‌توان با استفاده از آن‌ها پیش بینی دقیق‌تری نسبت به روند بازار در روز آتی معاملاتی داشت. صفوف خرید و فروش چه از نظر تعدادی و چه ارزشی در خلال بازار امروز کراس نزولی را تجربه کرد که سیگنال مثبتی جهت رشد بازار محسوب نمی‌شود.

همچنین دیگر موضوعی که می‌توان در محاسبات لحاظ کرد ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت است که مقصدی کم‌ریسک‌تر نسبت به سهام تلقی می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز