تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
سید حسن نصرالله:

عاشورای حسینی بهترین الگوی مسئولیت پذیری در قبال انسان‎ها است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد:از بهترین مصادیق و الگوهای مسئولیت پذیری در قبال انسان ها، عاشورای حسینی، فداکاری های امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان و حضرت زینب (س) است.
کد خبر: ۴۱۷۴

اخبار معاصر: سیدحسن نصرالله درسومین شب محرم و در مراسم مرکزی عاشورایی حزب الله که جمعه شب در مجمع سیدالشهدا در منطقه الرویس ضاحیه جنوبی بیروت با عنوان« حسین رمز پیروزی های ما» با حضور پرشور عاشقان اهل بیت (ع) و عزاداران حسینی برگزار شد، سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله:عاشورای حسینی بهترین الگوی مسئولیت پذیری درقبال انسان ها است

دبیرکل حزب الله ، اظهارداشت: امام حسین (ع) تهدید بزرگ برای اسلام و مسلمانان را وجود یزید بن معاویه دانستند و اولویت را رویارویی با این طاغوت زمان تعیین کردند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف امام حسین (ع) نجات اسلام و امت و فاش کردن حقیقت فاجعه وجود حاکمی بود که ده ها سال بر مسلمانان حکومت می کرد و ایشان این هدف را با شهادت خودشان محقق کردند.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما اکنون در قلب یک جنگ نرم قرار داریم و اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای دشمنان و عناصر اسکتبار به جایی رسیده است که با بدیهیات ذهنی انسان ها هم بازی می کنند.

دبیرکل حزب الله با ابرازشگفتی از این که برخی می گویند اگر شخصی به امور منطقه اهتمام ورزد به خود ، ملت و گروهش بدی کرده است، تاکید کرد که این فریبکاری ها و گمراه سازی ها ارتباطی با عقل ، فطرت و دین انیبای الهی ندارد.

وی با تاکید به این که ، باید مسئولیت خود را در قبال امت ، منطقه و مقدسات برعهده بگیریم، گفت: امروز خطرناک ترین بیماری ، تکه تکه و تجزیه کردن جوامع است که نتیجه آن افزایش رنج های ملت ها و وارد شدن خسارت به مقدسات است.

سید حسن نصرالله افزود: فرهنگ استعماری بر تقسیم یک ملت به ملت های مختلف مبتنی است و به همین دلیل دشمنان و استعمارگران از سال های گذشته تاکنون بر جنگ نرم علیه جهان اسلام متمرکز شده اند.

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: جنگ نرم مراحل مختلفی دارد و مسئولیت عمومی و اوضاع عمومی را در کشورهای اسلامی و عربی هدف گرفته و درصدد است تا احساس مسئولیت را که روح جامعه است از ما سلب کند.

وی تصریح کرد که جنگ نرم در عرصه مسئولیت عمومی بر جغرافیا متمرکز است و می گوید که تو لبنانی هستی و نسبت به کشورهای دیگر و یا این که شیعه هستی و نسبت به امور اهل سنت ، مسیحیان و دروزی ها مسئولیتی نداری.

سید حسن نصرالله اظهارداشت: هدف ابلیس ها در جنگ نرم، این است که انسان ها به مسائل ، منافع شخصی ، شهوت ها ، امیال نفسانی و کینه توزی ها سرگرم و از محیط پیرامونی خود و انسان های دیگرغافل شوند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: یک نمونه در لبنان بحران جمع آوری زباله هاست و حتی محل دفن زباله ها را طایفه ای و مذهبی کرده اند.

وی با بیان این که از مهمترین ارکان دین اسلام مسئولیت پذیری مسلمانان در قبال انسان ها است، گفت: فطرت و عقل ، انسان ها را به کمک و نجات دیگران فرامی خوانند نه طایفه و حزب و منطقه.

دبیرکل حزب الله افزود: جنگ نرم با توجه به پیشرفت وسائل ارتباطی بیش از هر زمان دیگری گسترش یافته و فرصت برای هجمه علیه انسان ها را افزایش داده است و به ویژه می خواهند به ملت های جهان عرب و اسلام القاء کنند که قدرت کسب موفقیت ها و پیروزی ها را ندارند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: وظیفه ما امروز تلاش برای تحقق کرامت و عزت انسان ها در کشور خود و در هر مکانی است که می توانیم در آنجا حضور یابیم.

وی تصریح کرد: برخی دارای اموال و قدرت، برخی دارای سلاح و برخی هم دارای علم و رسانه هستند و بر همین اساس تکلیف و مسئولیت پذیری ما رقم می خورد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز