تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲

عراقچی: قانون تحریم‌ها امروز لغو خواهد شد

عباس عراقچی (معاون بین الملل وزارت امورخارجه) دقایقی پیش در گفتگویی که در اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک سیما پخش شد، از لغو تحریم‌ها تا آخر روز جاری خبرداد.
کد خبر: ۴۳۶۱
اخبار معاصر: عباس عراقچی (معاون بین الملل وزارت امورخارجه) دقایقی پیش در گفتگویی که در اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک سیما پخش شد، از لغو تحریم‌ها تا آخر روز جاری خبرداد.

عراقچی: قانون تحریم‌ها امروز لغو خواهد شد
وی در ادامه در توضیح این خبر گفت: «امروز روز اجرای برجام است و طبق برجام، اتحادیه اروپا باید کلیه اقتصادی و مالی و بانکی را لغو خواهد کرد و آمریکا نیز قانون تحریم‌های اجرایی رئیس جمهور را لغو کرده و برخی تحریم‌های دیگر را به حالت تعلیق درخواهد آورد.»

عراقچی ابراز امیدواری کرد که سایر تحریم‌هایی که در دستور کار کنگره آمریکاست متوقف شود.

معاون بین الملل وزارت خارجه کشورمان همچنین خبرداد که «اگر امروز بنابر قانون این تحریم‌ها از نظر قانونی لغو شود، پس از آن بیانیه مشترکی توسط آقای ظریف و خانم موگرینی (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) صادر خواهد شد که در آن امروز را به عنوان روز اجرای برجام شناسایی معرفی خواهند کرد.

عراقچی در پاسخ سوال مجری این بخش خبری مبنی بر اینکه «دقیقا تحریم‌ها از چه زمانی برداشته خواهد شد» گفت: «همانطور که قبلا به اطلاع مردم رسیده، لغو تحریم دو مرحله دارد. مرحله اول این است که مثل امروز به لحاظ قانونی و حقوقی کلیه تحریم‌ها از نظر حقوقی و قانونی لغو شوند. مرحله دوم که بعد از برداشته شدن بنیان قانونی تحریم‌ها است، عبارت است از اجرایی شدن لغو تحریم است که منوط به اجرای برخی اقدامات عملی برای اجرای برجام از سوی ایران است. اما امروز قانون تحریم‌ها لغو خواهد شد و اصل کار امروز رخ می‌دهد.»

وی در پایان از طراحی سازوکاری برای برداشتن تحریم‌های مالی و بانکی توسط غرب خبرداد.

انتهای پیام/
منبع: تیک
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز