تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
امام جمعه موقت شهرکرد:

هدف ایران حل مشکلات اقتصادی با حفظ آبرو و عزت کشور است

آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که با عزت و افتخار و بدون اینکه مردم و حکومت ایران در مقابل غرب و زورگویان سرخم کند به خواسته‌های خود برسیم
کد خبر: ۴۴۶۸۹

هدف ایران حل مشکلات اقتصادی با حفظ آبرو و عزت کشور است

به نقل از ایرنا؛ امام جمعه موقت شهرکرد گفت: هدف اصلی مسوولان کشور رسیدن آبرومندانه و با عزت به خواسته‌ها و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در محل مصلای امام خمینی(ره) ،حل مشکلات اقتصادی و معیشتی را از مهمترین خواسته‌ها و مطالبات مردم کشور دانست و گفت: این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهور و سایر مسوولان نظام نیز است اما برای رسیدن به این خواسته باید از مسیری عبور کنیم و آن مسیر هم مشکلاتی دارد و هنوز حل نشده است.

فاطمی اظهار داشت: آنچه ما به دنبال آن هستیم این است که با عزت و افتخار و بدون اینکه مردم و حکومت ایران در مقابل غرب و زورگویان سرخم کند به خواسته‌های خود برسیم و همه درصدد رسیدن به این جایگاه هستند و ما نیز همراهی می‌کنیم و امید می‌رود خداوند هم یاری کند تا این مهم آبرومندانه و باشرافت محقق شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع وقوع سیلاب‌های اخیر و گل‌آلود شدن چشمه کوهرنگ اشاره کرد و افزود: بنا بر شهادت افراد موثق، نفوذ سیلاب در چشمه کوهرنگ یک واقعه استثنایی بوده است اما مسوولان از همان ابتدا برای رفع مشکل وارد میدان شدند و تلاش بسیار کردند بطوریکه در شبانه‌روز گذشته برخی از این مسوولان تنها ۲ ساعت استراحت کرده‌اند.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: ۶۰ درصد آب شهرکرد از خط انتقال آب چشمه کوهرنگ تامین می‌شود که در پی این موضوع، از دسترس خارج شد و با مشکل کم آبی روبرو شدیم اما پس از آن چاه‌های جدید وارد مدار شد و کدورت آب چشمه کمتر شد اما تا رسیدن به وضعیت پایدار زمان لازم است و مردم باید همچنان به جد صرفه‌جویی کنند.

فاطمی تصریح کرد: گروه‌های جهادی، مسوولان و مردم نیز در حادثه سیلاب به خوبی وارد میدان شدند و امدادرسانی کردند.

وی در ادامه به ضرورت بهره‌گیری از مجالس ماه محرم تاکید کرد و گفت: با وجود برخی نگرانی‌ها مراسمات عزاداری دهه نخست محرم به خوبی برگزار شد و مردم انجام وظیفه کردند و امید می‌رود از روزهای باقیمانده ماه محرم و همچنین ماه صفر که بهترین فرصت برای کارهای فرهنگی و دینی است، به بهترین نحو بهره‌گیری شود.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد: مجالس عزاداری امام حسین(ع) در طول تاریخ مسئولیت هدایت و ارشاد جامعه را برعهده داشتند و همان چیزی که باعث شد با وجود تحرکات غیردینی حکومت‌ها ایران همچنان چهره مذهبی خود را حفظ کند همین مجالس روضه امام حسین(ع) است.

فاطمی خاطرنشان کرد: این برکات را باید حفظ کنیم و در حال حاضر که در کشور دغدغه‌های فرهنگی داریم بهترین مسیر برای برطرف کردن این دغدغه‌ها، مجالس روضه امام حسین(ع) است از همین رو شایسته است ادارات، بازاریان و مسوولان و تمام مجموعه‌ها از این فرصت نورانی استفاده کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد، یکی از راه‌های هدایت جوانان و نوجوانان و مراقبت از آنها را مجالس روضه امام حسین(ع) دانست و افزود: خانواده‌ها این مجالس را برگزار و جوانان و نوجوانان فامیل را دعوت کنند تا بتوان از این فرصت برای هدایت و مراقبت از آنها استفاده کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز