تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۸.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

آغاز مرحله جدید اجرای طرح امنیت در پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از اجرای عملیات‌های ضربتی پلیس برای دستگیری مخلان امنیت عمومی در سطح بوستان‌های پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۴۵۳
اخبار معاصر: سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: شب گذشته اولین مرحله از طرح امنیت محله محور که در راستای تثبیت امنیت و آرامش در محلات پایتخت است، از سوی یگان‌های انتظامی، عملیاتی و پشتیبانی پلیس تهران بزرگ کلید خورد.

وی در ادامه افزود:‌ اجرای این طرح در جهت پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان و بر اساس دغدغه‌ها و نیازهای مردم صورت می‌گیرد که با هدف برخورد با مخلان نظام و امنیت عمومی، هنجار شکنان اجتماعی، متعدیان به حقوق شهروندی، مزاحمین نوامیس مردم، افراد شرور، اراذل و اوباش و به طور کلی افرادی که با اعمال خلافکارانه و نامتعارف خود موجبات سلب آسایش و آرامش شهروندان را فراهم می‌کنند در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه معیار اجرای این طرح گزارشات مردمی و خواسته‌های به حق شهروندان محترم تهرانی و شکایات ارائه شده به پلیس است، افزود: گزارشات مردمی ابتدا اخذ و ضمن تجزیه و تحلیل، مناطق جرم خیر در آن رصد و پس از تایید شب گذشته شمارش معکوس برای اجرای اولین مرحله آن آغاز شد.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اینکه ماموران پلیس پایتخت در طرح مذکور ضمن حضور مقتدرانه در محلات پایتخت با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و افرادی که با انجام رفتارهای نامتعارف باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می‌شوند، برخورد می‌کنند، اظهار داشت: در همین راستا دو عملیات هم زمان از سوی پلیس پایتخت در دو بوستان قائم در محله شهرک ولیعصر و بوستان نرگس در محله استاد معین به اجرا درآمد که تعداد قابل توجهی مزاحم نوامیس، هنجار شکنان نظم و امنیت محلات و خرده فروشان مواد مخدر و خرده فروشان مخدر مخدر بازداشت شده‌اند.

وی تصریح کرد: همه متهمان پس از انتقال به مقر پلیس امنیت عهمومی تهران بزرگ ضمن پالایش، پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی، افرادی سابقه دار با هماهنگی‌هایی که با مقام قضایی صورت گرفته، جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرایم‌شان، به دادسراهای مربوطه معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پلیس پایتخت این اطمینان را به شهروندان و هشدار را به افراد بزهکار می دهد که پیگیری طرح امنیت و آرامش در محلات شهر تهران که یک طرح کارشناسایی شده‌ است، به جد در دستور کار پلیس قرار دارد و اجرا آن از سوی پلیس‌های تخصصی و یگان‌های پشتیبانی و عملیاتی در روزهای آتی نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: امیدواریم در آینده نه چندان دور، نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح امنیت و آرامش در محلات پایتخت که قطعا به افزایش و ارتقای ملموس احساس امنیت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد را شاهد باشیم.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با بیان اینکه تلفن 110 در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی باشد، از شهروندان و خانواده‌های محترم تهران خواست تا هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت‌ها، نزاع و درگیری شدید، دسته جمعی، شرارت، عربده کشی و تظاهر مستانه را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ اطلاع و یا با حضور در پایگاه‌های پلیسی امنیت و یا مراکز انتظامی اعلام کنند تا در دستور کار اقدامات ماموران پلیس پایتخت قرار گیرد.

گفتنی است؛ اخبار تکمیلی و گزارشات تصویری طرح مذکور در روزهای آتی از طریق رسانه‌ها در اختیار شهروندان محترم تهران قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/.


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز