تهران ۱۱.۹۹° كمينه ۱۱.۹۹°  بیشینه ۱۲.۷۹°
۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

۵۰ درصد روستاهای کشور خالی از سکنه است

برای خودکفایی در روستاها باید سرمایه‌گذاری دولتی و مردمی به‌صورت همزمان دنبال شود.
کد خبر: ۴۵۵۲۷

۵۰ درصد روستاهای کشور خالی از سکنه است

به نقل از ایرنا؛ جانشین قرارگاه پیشرفت همه‌جانبه روستا، گفت: در چند دهه گذشته ۵۰ درصد روستاهای کشور خالی از سکنه شده و همزمان شاهد معضل حاشیه‌نشینی در شهرها هستیم.

سردار مجید بکایی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه دوره حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل گری که با حضور وزیر کشور در قم برگزار شد، بیان کرد: درگذشته نسبت به روستاها کم‌توجهی شده و در این دوره تلاش شد تا تمام ارکان مؤثر در روستاها کنار هم جمع شوند.

وی بابیان اینکه مبنای این دوره، معماری تحول در اداره روستا و مبانی تسهیل گری روستایی بود، ادامه داد: برای این دوره از ۱۰۰ روحانی، ۳۴ فرماندار، ۳۱ مدیرکل روستایی و ۵۷ بخشدار دعوت‌شده است.

وی بابیان اینکه ما اتاق فکر و همچنین سه کمیته علمی، اجرایی و پشتیبانی را تشکیل و از توان همه مجموعه‌ها نیز استفاده کردیم، تصریح کرد: در قرارگاه پیشرفت همه‌جانبه روستا تلاش شده تا پشتوانه علمی برای حمایت و توانمندسازی روستاها هدایت شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت همه‌جانبه روستا، اضافه کرد: به خاطر ترک فعل یا بی‌توجهی به قوانین شاهد مشکلات زیادی در بین روستاها و مردم روستانشین هستیم.

وی با تاکید بر سیاست نظام بر تقویت روستاها و رونق تولیدات روستایی، اظهار کرد: برای خودکفایی در روستاها باید سرمایه‌گذاری دولتی و مردمی به‌صورت همزمان دنبال شود.

گفتنی است؛ اولین دوره آموزشی ویژه فرمانداران،مدیران کل دفتر امور روستایی، بخشداران، روحانیون و دهیاران با عنوان حکمرانی روستایی و مبانی تسهیل‌گری از شنبه ۲۹ مردادماه تا سه‌شنبه اول شهریورماه در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز