تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°

۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

بیانیه سیاسی بانکی‌مون توجیه قانونی و حقوقی ندارد

تعیین مجازات و جرم‌نگاری در هر کشور تابع قواعد و نظام حقوقی آن کشور است که منشا قوانین ما متاثر از شریعت اسلام است، بنابراین اینگونه اظهار نظرها درباره قوانین ایران از جمله حکم قصاص و اعدام از نظر اخلاقی و قانونی به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.
کد خبر: ۴۵۶۰
اخبار معاصر: حمیدرضا طباطبایی نائینی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به بیانیه اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد مبنی بر نقض موازین حقوق بشر در ایران  و ضرورت حذف مجازات اعدام اظهار کرد: صدور این دست بیانیه‌ها مسبوق به سابقه است و برای اولین بار نیست که چنین اتهامات بی‌اساسی علیه ایران وارد و در این زمینه به جهت‌گیری‌های سیاسی می‌پردازند. 
بیانیه سیاسی بانکی‌مون توجیه قانونی و حقوقی ندارد
وی ادامه داد: تعیین مجازات و جرم‌نگاری در هر کشور تابع قواعد و نظام حقوقی آن کشور است که منشا قوانین ما متاثر از شریعت اسلام است، بنابراین اینگونه اظهارنظرها درباره قوانین ایران از جمله حکم قصاص و اعدام از نظر اخلاقی و قانونی به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست. 

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل حجم زیاد ترانزیت مواد مخدر و جدیت کشورمان برای مبارزه با این پدیده شوم  اجرای این حکم بیشتر نمود پیدا می‌کند و به همین دلیل نهادهای بین‌المللی سعی در بزرگنمایی و جلب توجه در مورد این حکم حقوقی در کشورمان دارند.
 

انتهای پیام/
منبع: میزان

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز