تهران ۲۰.۴° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

حمایت شهرداری تهران از حضور زنان در ورزشگاه ها

شهرداری تهران مسیر طولانی برای رسیدن به اهداف خود دارد و برنامه ها صرفا رویدادمحور نیست بلکه به سمتی می‌رویم تا مشارکت تمام زنان خانواده را درباره مسائل شهری داشته باشیم.
کد خبر: ۴۵۹۵۷

حمایت شهرداری تهران از حضور زنان در ورزشگاه ها

به نقل از ایرنا؛ مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت : زنان به ورزشگاه‌ها وارد شدند و شهرداری تمامی اقدامات خود را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها به کار می‌گیرد.

مریم اردبیلی روز دوشنبه در نشست خبری همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با موضوع اقدامات شهرداری تهران در حوزه بانوان در پاسخ به پرسشی درباره حضور زنان در ورزشگاه ها، عنوان کرد: این موضوع را با تاکید بر اینکه امکانات باید بهتر شود دنبال می‌کنیم.

وی از برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی در بوستان گفتگو خبر داد و گفت: در آستانه نمایشگاه زنان و تولید ملی هستیم و این نمایشگاه از ۹ تا ۱۸ شهریورماه در بوستان گفتگو میزبان شهروندان خواهد بود.

اردبیلی با بیان اینکه در زمینه توانمندسازی زنان برنامه ها و مجموعه اقداماتی انجام شده است، افزود: ۴ هزار و ۷۰۰ متر فضای نمایشگاهی تدارک دیده شده که ۱۵۰۰ متر فضای غرفه ای در فضای بیرونی نمایشگاه، خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهروندان با مراجعه به این نمایشگاه می‌توانند نیازهای اصلی خود را تهیه کنند، عنوان کرد: زنان سرپرست خانوار کالاها را تهیه کرده اند، که هم مقرون به صرفه است و هم شهروندان تمامی مایحتاج خود را از این نمایشگاه تهیه خواهند کرد.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۱۰ غرفه در این نمایشگاه محصولات را ارایه می کنند، افزود: در مجموع چهار هزار و ۶۵۲ نفر محصولات خود را در این نمایشگاه به فروش می رسانند.

همکاری شهرداری برای اشتغال زنان زندانی

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران همچنین با اشاره به تفاهم نامه با سازمان زندانها اظهارداشت: حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ زن زندانی داریم که تعهد کردیم زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر از آنان را در قالب تفاهم‌نامه آزادی به شرط اشتغال فراهم کنیم.

وی ادامه‌داد: فرایندی برای این موضوع طراحی شده و کارهای مشاوره، مددکاری، و دسته بندی انجام و در حال حاضر زمینه سازی اشتغال ۱۶۵ نفر فراهم شده است.

ضرورت خانواده محوری در برنامه ها/ دانشگاهی به وسعت یک شهر

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران همچنین درباره تهرانِ خانواده گفت که رویکرد مدیریت شهری بر خانواده استوار است و تسهیلگری در این خصوص در مناطق انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با وزارت علوم برنامه‌هایی داریم تا در دانشگاه‌هایی مانند الزهرا و تهران طرح «دانشگاهی به وسعت یک شهر» اجرا شود و از دختران دانشجو به عنوان کنشگر، تسهیل‌گر و پژوهشگر بهره‌مند شویم که در سال تحصیلی جدید برنامه‌هایی در این راستا اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زنان و دختران را حلال مسائل شهر می‌دانیم نه مسایل شهر، عنوان کرد: شهرداری تهران مسیر طولانی برای رسیدن به اهداف خود دارد و برنامه ها صرفا رویدادمحور نیست بلکه به سمتی می‌رویم تا مشارکت تمام زنان خانواده را درباره مسائل شهری داشته باشیم.

وی افزود: می‌خواهیم از نگاه شهروندان مشکلات را حل کنیم و این شروع کار است اگر خود شهروندان تهرانی پای کار زیست پذیر نیایند برنامه‌ها پیش نمی‌رود؛ باید به کف جامعه برویم و مشکلات را مرتفع کنیم.

اردبیلی با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی با اهداف خود در مدیریت شهری داریم، اعلام کرد که فعالیت هایی توسط زنان و دختران در محله‌ها ایجاد شده و از بانوان و دختران خواسته ایم تا مشکلات و راه کارها را اعلام کنند تا مشکلات برطرف شود.

راه اندازی ۴ شهردخت نوآوری در پایتخت

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران همچنین درباره جزئیات راه اندازی شهردخت‌های نوآوری در تهران اظهار داشت: این موضوع در راستای شتاب دهی فعالیت‌های نوآورانه زنان و حتی کودکان در نظر گرفته شده و نوآوری کارآفرینی و هم نوآوری اجتماعی مورد توجه است.

اردبیلی یادآور شد که این شهردخت ها در مناطق ۲، ۵، ۸ و ۱۷ راه اندازی می شود تا فعالیت های ویژه دختران در مناطق از این طریق پیگیری شود.

گرمخانه ها به خارج از باقت مسکونی منتقل می شود

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره وضعیت انتقال گرمخانه های پایتخت نیز عنوان کرد که این موضوع از سیاست‌های کلی شهرداری تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی است که گرمخانه‌ها اعم از گرمخانه زنان و مردان به خارج از بافت مسکونی منتقل شود.

وی با بیان اینکه انتقال گرمخانه ها از مطالبات شهروندان از شهرداری تهران است، تاکید کرد: از فضاهای مربوط به زنان برای درآمد زایی استفاده نمی کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز