تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°

۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
ولادیمیر پوتین:

ایران تهدید هسته ای نبوده و نیست

رئیس جمهور روسیه پنجشنبه شب گذشته در نشست بین المللی والدای در شهر سوچی ضمن حمله به آمریکا در فریبکاری علیه کشورمان، گفت: ایران هیچوقت تهدید هسته ای نبوده و نیست.
کد خبر: ۴۸۱۱
ایران تهدید هسته ای نبوده و نیست اخبار معاصر:رئیس جمهور روسیه پنجشنبه شب گذشته در نشست بین المللی والدای در شهر سوچی ضمن حمله به آمریکا در فریبکاری علیه کشورمان، گفت: ایران هیچوقت تهدید هسته ای نبوده و نیست.

ولادیمیر پوتین در این نشست گفت: آمریکا با فریبکاری و با تلاش برای ایجاد هراس افکنی توهمی در پی گسترش سلطه خود در جهان است .

وی تاکید کرد: ما روابط و ائتلاف های خود را با شرکایمان بر اساس اصل برابری و عدالت ایجاد می کنیم.
 
پوتین افزود: اکنون ما شاهد حل مسئله هسته ای ایران هستیم. هیچ تهدیدی از جانب ایران نیست و در گذشته نیز چنین تهدیدی وجود نداشت. بنابراین شرکای آمریکایی ما دیگر دلیلی ندارند که بخواهند سیستم دفاع ضد هوایی را در شرق اروپا ایجاد کنند.

"در واقع آمریکایی ها در این خصوص فریبکاری کردند. در واقع تهدیدی فرضی که آمریکایی ها بهانه قرار داده بودند اصلا وجود نداشت.  هدف آنها از این طرح این بود که توازن استراتژیک منطقه را بر هم بزنند تا نه فقط سلطه خود را گسترش دهند بلکه اراده خود را بر دیگران تحمیل کنند. در هر حال این تحولات بسیار خطرناک است و برای همه از جمله خود آمریکا مضر است. عامل بازدارندگی تسلیحات هسته ای دیگر ارزش خود را از دست داده است.

انتهای پیام/
منبع:میزان
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز