تهران ۱۳.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷

وکیل ماده 477 کیست؟

گروه وکلای پارسا با سال‌ها تخصص و تجربه در امر رسیدگی به اعاده دادرسی می‌توانند در کمترین زمان ممکن رویه قضایی مربوطه را پیگیری نموده و در بهترین حالت ممکن از حق و حقوق موکلین خود دفاع کنند.
کد خبر: ۴۹۶۳۴

وکیل ماده 477 کیست؟

 به نقل از ایسنا، در این محتوا ما سعی داریم تا توضیحاتی در مورد وکیل ماده 477 و وکیل اعاده دادرسی برای شما عزیزان بدهیم.

وکیل ماده 477 در خصوص اعاده دادرسی کیفری فعالیت می‌کند. زمانی که مراجع قضایی در مورد یک موضوع تشخیص خلاف شرعی بدهند و رای قطعی صادر کنند، رئیس قوه قضاییه با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را برای رسیدگی‌های بیشتر به دیوان عالی کشور ارجاع می‌دهند. این پیگیری‌های مجدد در شعب خاصی با تخصص بیشتری انجام می‌شود و رسیدگی‌ها مجدد اعلم از شکلی و ماهوی انجام می‌شود. پس برای این امر لازم است از وکیل ماده 477 در گروه وکلای پارسا کمک بگیرید. وکیل به محکومین کمک می‌کنند تا اگر اجازه اعاده دادرسی برای آن‌ها صادر شد پرونده را تا پایان مراحل اداری و قضایی رسیدگی کنند و ادله‌های لازم برای اثبات را ارائه کنند.

به طور کلی پرونده‌های این چنینی نیازمند داشتن اطلاعات و دانش بالایی توسط وکیل اعاده دادرسی است و فرستادن پرونده برای رسیدگی‌های بیشتر از عهده خود شخص محکوم شده خارج است و یا ممکن است فرد اصلا به چنین موضوعی فکر نکند و حکم داده شده را سریعا بپذیرد اما با داشتن وکیل حکم داده شده به مجرم با اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر بررسی می‌شود و اگر ببیند مغایرت‌هایی در حکم وجود دارد، می‌تواند یک لایحه برای دفاع از متهم تنظیم کند و رسیدگی‌های گسترده‌تری در این خصوص انجام دهد.

وکیل ماده 477 کیست؟

در دستگاه قضایی حکم‌هایی که که داده می‌شود، نقش مهم و اساسی در روند زندگی افراد مجرم دارد و اگر کوچکترین اشتباهی در این حکم‌ها باشد باعث تغییر وضعیت مجرم می‌شود. وکیل ماده 477 در گروه وکلای پارسا شخصی است که با دیدن هر گونه تخطی می‌تواند بعد از صدور حکم و تقاضای اعاده دادرسی از طرف رئیس قوه قضاییه مراحل را پیگیری کند. اختیار اعاده دادرسی در اختیار افرادی از قبیل رئیس قوه قضاییه، رئیس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و ... می‌باشد.

به طور مثال حکم اعاده دادرسی زمانی داده می‌شود که مثلا یک فرد به قتل یک نفر محکوم شده و مجازات برای او تعیین می‌شود اما ادله‌هایی وجود داشته باشد که ثابت کند فرد مقتول زنده است.

دلایل انتخاب وکیل ماده 477
وکیل اعاده دادرسی و شرح ماده

انتخاب وکیل ماده 477 در گروه پارسا برای رسیدگی به آرای قطعی صادره از مراجع قضایی بسیار مهم است. از آنجا که اعاده دادرسی یک روش فوق‌العاده برای رسیدگی است. رئیس قوه قضاییه تنها کسی است که اجازه اعاده دادرسی را صادر کند که این درخواست در دیوان عالی کشور صادر می‌شود. اما نقش وکیل چیست و چرا به داشتن وکیل اعاده دادرسی تا این حد تاکید می‌شود؟

اعاده دادرسی یک سری شرایط و اصول خاص دارد و هر کسی در هر مرحله‌ای نمی‌تواند اجازه چنین درخواستی را صادر کند. گاهی ممکن است افراد قبل از صدور حکم قطعی بخواهند اجازه اعاده دادرسی را بگیرند که این کار غیرممکن است و تنها زمانی این اجازه صادر می‌شود که رای مراجع قضایی به مرحله قطعیت رسیده باشد تا بتوانند برای احقاق حق و حقوق خود از طریق دیوان عالی کشور اقدام کنند.

برای اینکه این ماده قانون به نحو احسنت انجام داده شود باید وکیل یک سری شرایط و ویژگی‌های اختصاصی داشته باشد مسلما نمی‌توانید هر وکیلی را برای پیگیری این موضوع انتخاب کنید چون تخصص و تجربه حرف اول را در این گونه پرونده‌ها می‌زنند. اگر وکیل دانش تخصصی بالایی داشته باشد به راحتی می‌تواند رویه قضایی و اداری اعاده دادرسی را پیگیری کند و از حق و حقوق موکل خود دفاع کند.

گروه وکلای پارسا با سال‌ها تخصص و تجربه در امر رسیدگی به اعاده دادرسی می‌توانند در کمترین زمان ممکن رویه قضایی مربوطه را پیگیری نموده و در بهترین حالت ممکن از حق و حقوق موکلین خود دفاع کنند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : وکیل اعاده دادرسی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز