تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹

لوگانسک: صدها شهروند در حمله های اوکراین کشته یا زخمی شده اند

در این حملات ۴۵۵ تن نیز زخمی شده اند و در مجموع ۶۲۴ شهروند شامل ۵۰ کودک آسیب دیده اند.
کد خبر: ۵۴۵۳۳

لوگانسک: صدها شهروند در حمله های اوکراین کشته یا زخمی شده اند

به نقل از ایرنا؛ نمایندگی جمهوری مردمی لوگانسک (ال پی آر) در مرکز مشترک نظارت و هماهنگی روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نزدیک به ۱۷۰ شهروند این جمهوری شامل ۲۱ کودک در حمله های توپخانه ای نیروهای اوکراین، جان خود را از دست داده اند.

 این هیئت در بیانیه ای افزود که در این حملات ۴۵۵ تن نیز زخمی شده اند و در مجموع ۶۲۴ شهروند شامل ۵۰ کودک آسیب دیده اند.

به گزارش ایرنا، سیرهی کوزان مشاور وزارت دفاع اوکراین پنجشنبه شب با تعیین پیش شرط برای از سرگیری مذاکره با مسکو به شبکه خبری "الجزیره" قطر گفت، کی یف زمانی با مسکو مذاکره می کند که نیروهایش از خاک این کشور خارج شوند.

وی با اشاره به این نکته که مهم ترین شرط ما برای آغاز مذاکرات با روسیه خروج نیروهایش از تمام خاک اوکراین است، با نادیده گرفتن کمک‌های کشورهای غربی به اوکراین و در رأس آن آمریکا مدعی شد که ۷۰ درصد از تجهیزات نظامی اوکراین بومی است.

این درحالی است که آمریکا بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار کمک نظامی و اقتصادی را از ماه فوریه گذشته تا کنون به کی‌یف اختصاص داده و تا ۲۱ دسامبر جاری نیز حدودا ۲۱ میلیارد دلار تسلیحات را به اوکراین منتقل کرده است. برای مثال واشنگتن به کی‌یف تا ماه سپتامبر حجم انبوهی موشک‌های جاولین اعطا کرده است.

از سوی دیگر، ناتو و متحدانش از زمان جنگ روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته، کمک های نظامی زیادی به دولت کی‌یف ارایه کرده اند.

انگلیس که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرد، هم زمان با ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید به این کشور، اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار) دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. نیروهای روسیه سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) طی فرمانی از سوی پوتین موسوم به «عملیات ویژه» به اوکراین حمله کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو-کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز