تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°

۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
شرکت هواپیمایی روسیه:

اشکال فنی و خطای خلبان عامل اصلی سقوط هواپیمای روسی نبوده است

شرکت هواپیمایی روسی که ایرباس آن روز شنبه در مصر سقوط کرد و همه سرنشینان آن کشته شدند، اعلام کرد: این فاجعه نمی‌تواند بر اثر اشکال فنی یا خطای انسانی به وقوع پیوسته باشد.
کد خبر: ۵۸۶۶
اخبار معاصر: آلکساندر اسمرنوف معاون شرکت هواپیمایی "کوگالی ماویا"ی روسیه تأکید کرد: سقوط هواپیمای ایرباس بر فراز صحرای سینا احتمالاً تنها در نتیجه برخی اقدامات فنی یا فیزیکی بوده که منجر به متلاشی شدن هواپیما در آسمان و سقوط آن شده است.

وی اشاره‌ای به اینکه اقدام فیزیکی یا فنی مورد نظرش چیست، نکرده ولی گفته است: این مسئله در تحقیقات رسمی مشخص خواهد شد.

اسمرنوف گفت: هواپیما در وضعیت عالی قرار داشته است. ما احتمال اشکال فنی یا اشتباه خدمه پروازی را رد می‌کنیم.

وی اظهار داشت: هیچ‌گونه پیام اضطراری از سوی خلبان‌ها دریافت نشده است.

برخی کارشناسان صنعت هواپیمایی این سؤال را درباره این اظهارات مطرح کرده‌اند: آیا شرکت هواپیمایی روسی اطلاعات کافی را برای اظهار نظر در خصوص علت این سانحه در اختیار داشته است، چرا که تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد؟

یک کارشناس هوایی در این باره گفت: چیزی که آزاردهنده است این است که هیچ کسی صلاحیت لازم برای بیان چنین اظهاراتی را ندارد چرا که تحقیقات در خصوص علت سقوط هواپیمای روسی تازه در مراحل اولیه است.

روز شنبه یک فروند هواپیمای ایرباس ای321 روسی با 217 مسافر و 7 خدمه در صحرای سینا سقوط کرد. این هواپیما از شهر شرم الشیخ به‌سوی سن پیترزبورگ در حال حرکت بوده است. همه سرنشینیان این هواپیما از جمله 25 کودک در بزرگترین فاجعه هوایی در تاریخ روسیه و شوروی سابق جان باختند.

گروه تروریستی داعش لحظاتی پس از سقوط این هواپیما مدعی شد که این هواپیما را به‌تلافی حملات هوایی روسیه در خاک سوریه، سرنگون کرده است ولی ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه تأکید کرده است که این ادعا نمی‌تواند دقیق باشد.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز