تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور: سقط جنین کنترل شود مشکل جمعیت حل می شود

در حوزه فرهنگی و جهاد تبیین پس از همفکری‌های مختلف به طرح‌هایی رسیدیم که در آینده دنبال خواهیم کرد
کد خبر: ۵۹۵۷۴

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور: سقط جنین کنترل شود مشکل جمعیت حل می شود

به گزارش معاصر به نقل از تسنیم؛ رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: اگر موضوع سقط جنین ساماندهی و اصلاح شود چالش و نگرانی های مشکل جمعیت برطرف می شود.

مسلم چشمی امروز در همایش بسیج جامعه پزشکی کشور در قم، افزود: بابیان اینکه ما در آینده با دو چالش اساسی آب و جمعیت مواجه هستیم و برای چالش جمعیت برنامه مفصلی داریم، اظهار داشت: علاوه بر طرح ایران جوان‌بمان، که در مجموعه بسیج دنبال می‌شود، در کمیته سلامت و تغذیه طرح نفس را پیگیری می‌کنیم که در آن با پدیده شوم سقط مبارزه می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور بیان داشت: متاسفانه سالانه چند صد هزار سقط قانونی در کشور صورت می‌پذیرد که البته ازنظر ما این سقط‌ها جنایی است و نباید انجام شود. معتقد هستیم اگر همین موضوع سقط‌جنین ساماندهی و اصلاح شود از چالش و نگرانی‌های جمعیت خلاصی پیدا می‌کنیم.

چشمی ادامه داد: گروه‌های جهادی سلامت‌محور بحث دیگری است که آن را دنبال می‌کنیم که طبقان ها گروه‌های جهادی برای نقاط دوردستی که دسترسی به خدمات سلامت ندارند، ساماندهی و اعزام می‌شوند تا خدمات تخصصی و فوق تخصصی به آن‌ها ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در حوزه فرهنگی و جهاد تبیین پس از همفکری‌های مختلف به طرح‌هایی رسیدیم که در آینده دنبال خواهیم کرد

وی اضافه کرد: علاوه بر برگزاری همایش مسئولین بسیج جامعه پزشکی، کنگره سلامت معنوی هم به مدت دو روز با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی، وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله و دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار خواهد شد.

چشمی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش مسئولین جامعه پزشکی کشور، اعضای هیئت اندیشه‌ورز و اعضای مجمع بسیج جامعه پزشکی کشور هم‌زمان با ایام ولادت امام زمان(ع) اشاره کرد و گفت: در این همایش که شاهد برگزاری آن هستیم مسئولین مراکز مردمی نفس و نجات فرزندان سقط که در حوزه جمعیت کار می‌کنند در این همایش حضور دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ادامه داد: در این اجتماع یک آسیب‌شناسی از فعالیت‌های سال گذشته و سنوات گذشته انجام‌شده است؛ ما پس از سه سال و پس از کنترل بیماری کرونا موفق شدیم اولین جلسه حضوری را برگزار کنیم.

وی بابیان اینکه ما در این اجتماع رویکردهای برنامه‌های آتی را دنبال کرده و با همکاران به اشتراک می‌گذاریم، تصریح کرد: برنامه‌های آینده و نقاط ضعف و قوتی که درگذشته وجود داشته و همچنین فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو طی این همایش بررسی می‌شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز