تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
نماینده شهردار تهران:

حفظ آبرو و کرامت انسانی کارکنان خط قرمز ما است

جهل به قانون رافع تکلیف و مسئولیت کارکنان نخواهد بود و برای ما در هیات رسیدگی به تخلفات به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۶۳۹۴۰

 

به گزارش معاصر به نقل از  روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مدیرکل دفتر هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری تهران با اشاره به اینکه پیشگیری از تخلفات اولویت مجموعه های شهرداری تهران است؛ گفت: حفظ آبرو و کرامت انسانی کارکنان خط قرمز ما به شمار می رود و با هرگونه اقدامی که باعث خدشه دار شدن عزت همکارانمان شود، مخالفت خواهیم کرد.

 حجت الله ابراهیمیان مدیرکل دفتر هماهنگی هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان شهرداری تهران در نشست هم اندیشی با حمیدرضا حاجوی شهردار و مدیران شهری این منطقه، عملکرد منطقه۲۲ را در خصوص پیگیری موضوعات مدیریت شهری نسبت به ادوار گذشته منطقه را قابل قبول عنوان کرد و گفت: هدف از حضور در مناطق آگاهی بخشی به کارکنان در حوزه مقررات و ضوابط اداری و همچنین مشکلاتی که در مسیر خدمت به شهروندان در مجموعه شهرداری تهران وجود دارد، است.

ابراهیمیان اصل پیشگیری از تخلفات را به عنوان یک هنر در کلیه سازمانها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه مساله مبارزه با فساد به عنوان یکی از تاکیدات مهم دکتر زاکانی به شمار می رود؛ تلاش ما در اداره کل تخلفات نیز بر این اساس شکل گرفته تا با آگاهی از منش شهردار تهران نسبت به این‌ موضوع که خود را در معرض خدمت قرار داده و با آگاه سازی همکاران در خصوص قوانین و مقررات، به هیچ عنوان شاهد حضورشان در اداره کل تخلفات نباشیم.

وی اصول شفافیت، حاکمیت قانون و پاسخگویی را از جمله مهمترین اصول مدیریت شایسته عنوان کرد و گفت: بر طبق اصل حاکمیت قانون، مُرِّ قانون باید اصل حاکم بر سازمان بوده و سلایق شخصی افراد به کمترین حد خود برسد.

نماینده شهردار تهران با بیان این مطلب که عمده پرونده های تشکیل شده اداره کل تخلفات در حوزه شهرسازی اتفاق می افتد، خاطرنشان کرد: جهل به قانون رافع تکلیف و مسئولیت کارکنان نخواهد بود و برای ما در هیات رسیدگی به تخلفات به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. همه ما باید در قبال اختیارات و مسئولیت هایی که به ما داده می شود، به همان میزان پاسخگوی اقدامات و تصمیماتی که در قبال موضوعات گرفته می شود، باشیم.

در این نشست حاجوی شهردار منطقه ۲۲ گفت: قوانین مرتبط با شهرداری تهران از جمله قانون شهرداریها، کلیه آیین نامه ها، بخشنامه ها و همچنین اختیاراتی که شهردار تهران و شورای اسلامی شهر تهران به ما داده حیطه وظایف و اختیارات ما را تعیین می کند. به همین منظور تمامی رفتارهای کارکنان در محیط اداری با این قوانین سنجیده خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گستردگی وظایفی که برای مجموعه شهرداری تعریف شده به جرات می توان گفت کار در شهرداری یکی از سخت ترین و پیچیده ترین کارهاست چون از یک طرف با مردم ارتباط مستقیم وجود دارد و در مقابل با تنش ها و مشکلاتی که ممکن است، در مسیر انجام وظایف و مسئولیت ها بوجود آید، با ضوابط قانونی که گاها" نیاز به بازنگری هم هست هم مواجه ایم ، از این حیث باید کارها را به سمتی ببریم تا ذیل رعایت موازین قانونی، دغدغه همکاران اجرایی ما نیز در مجموعه شهرداری منطقه نیز مرتفع شود.

حفظ آبرو و کرامت انسانی کارکنان خط قرمز ما است

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز