تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۲.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰

ارزیابی حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه

رژیم صهیونیستی به گروه های مختلف حمله می کند اما چون توان برخورد ندارد نهایتا ناچار به استفاده از پهپاد می شود لذا این مساله نوعی روند فرسایشی و تخریبی برای رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۶۴۰۰۰

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا؛ یک کارشناس مسائل منطقه معتقد است: عملیات‌های ضد صهیونیستی و تنوع این عملیات‌ها از سوی گروه‌های مقاومت ساختارهای امنیتی رژیم صهیونیستی را با چالش مواجه کرده است.

محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه که منجر به شهادت تعدادی از فرماندهان جهاد اسلامی شد، گفت: رژیم صهیونیستی با روندی از حدود ۳ سال اخیر رو به رو بوده و در سال جاری میلادی از ژانویه به این سمت شدید شده و آن هم این است که این رژیم نه فقط از ناحیه غزه بلکه در کرانه باختری به طور جدی شاهد حملات گروه‌های مختلف فلسطینی است.

وی تصریح کرد: در واقع پیش از این رژیم صهیونیستی با حملاتی از سمت غزه و توسط گروه های جهاد اسلامی، حماس و کمیته های مردمی رو به رو بود اما امروزه در کرانه باختری چندین گروه شکل گرفته که روزانه تا حدود ۳ عملیات ضد صهیونیستی انجام می‌دهند حتی در کرانه باختری و مناطق اشغالی ۱۹۴۸ که زمانی امن ترین مکان برای اسرائیل بود شاهد بالا گرفتن عملیات ضد صهیونیستی هستیم.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: همین عملیات ها و متنوع شدن گروه های مقاومت ساختارهای امنیتی رژیم صهیونیستی را با چالش مواجه کرده است و این رژیم به گروه های مختلف حمله می کند اما چون توان برخورد ندارد نهایتا ناچار به استفاده از پهپاد می شود لذا این مساله نوعی روند فرسایشی و تخریبی برای رژیم صهیونیستی است.

کوشکی یادآور شد: بنابراین طی دو هفته اخیر رژیم صهیونیستی با حملات موشکی از سوی غزه مواجه شد اما پاسخی نداد به نظر می رسد با این حمله اخیر قصد دارد نوعی پاسخ قانع کننده برای افکار عمومی جامعه خود داشته باشد و در برابر رقبای سیاسی اثبات کند که ناکار آمد نشده و هنوز می تواند کارآمد باشد.

وی درباره تشدید درگیری‌ها در این مناطق میان گروه‌های مقاومت و فلسطینیان با رژیم صهیونیستی هم اظهار داشت: الگوی جنگ در فلسطین اشغالی رسمی نیست، مقطعی است به عنوان مثال سال گذشته شاهد حمله رژیم صهیونیستی به جهاد اسلامی بودیم و پاسخی که دریافت کردند منجر شد تا این رژیم درخواست آتش بس کند.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز