تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

سیستم «یکپارچه‌سازی محیط وب» گوگل چیست و چگونه کار می‌کند؟

به گزارش معاصر به نقل از تِک‌ریپورت، با وجود اینکه پیشنهاد یکپارچه‌سازی محیط وب گوگل با انتقادات سنگینی مواجه شده است، یکی از توسعه‌دهندگانی که در این پروژه فعالیت می‌کند اعلام کرده است که با به کار بستن این برنامه، محیط وب «امن‌تر و خصوصی‌تر» می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۹۷

سیستم «یکپارچه‌سازی محیط وب» گوگل چیست و چگونه کار می‌کند؟

برنامه «یکپارچه‌سازی فضای اینترنت» که از سوی گوگل پیشنهاد شده است، در حقیقت برنامه‌ای برای دریافت تأییدیه است.

این برنامه به منتشرکنندگان امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خود را با کدی همراه کنند و به‌وسیله آن کد و با کمک گرفتن از یک نهاد مطمئن (مانند گوگل) این نکته را که نرم‌افزار یا سخت‌افزارشان با برخی معیارهای خاص مطابقت دارد یا خیر به تأیید برسانند.

برنامه یکپارچه‌سازی گوگل اینگونه کار می‌کند که هنگامی که کاربران به وب‌سایتی که با ای‌پی‌آی یکپارچه شده است، دسترسی پیدا می‌کنند؛ سایت توکن (رمزی) را تقاضا می‌کند تا محیط مشتری را تأیید کند.

سپس یک سیستم تأییدکننده –مانند سیستم پکپارچه‌سازی محیط وب (گوگل)- دستگاه را چک می‌کند و توکن (رمز) ارائه شده را تأیید می‌کند. در صورتی که مرورگر یا دستگاه تأیید نشود، دستگاه «غیرقابل اطمینان» اعلام می‌شود.

سپس توکن (رمز) به سایت صادرکننده ارسال می‌شود، سرور توکن را تأیید می‌کند و تأییدیه سیستم یکپارچه‌سازی محیط وب گوگل را بررسی می‌کند. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، کاربر می‌تواند به سایت دسترسی پیدا کند.

در صورتی که توکن (رمز) به تأیید نرسد، منتشرکننده وب در رابطه با اینکه وب سرور چگونه به سیگنال پاسخ دهد، تصمیم‌گیری می‌کند.

مترجم: اردوان ملک‌پور

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز