تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
سخنگوی ناجا:

کشف حجاب کنند، ممنوع الخدمات می شوند

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به ایجاد سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، گفت: افرادی که کشف حجاب کرده، هنجارها را رعایت نکنند و حرکات نمایشی و خطرآفرین انجام دهند ، ممنوع الخدمات می شوند.
کد خبر: ۶۸۹۴
سردار منتظرالمهدی
اخبار معاصر: سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به ایجاد سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، گفت: افرادی که کشف حجاب کرده، هنجارها را رعایت نکنند و حرکات نمایشی و خطرآفرین انجام دهند ، ممنوع الخدمات می شوند.
سردار سعید منتظرالمهدی روز یکشنبه در پنجمین نشست خبری خود افزود: سامانه جدیدی برای ثبت تخلفات رانندگی در اختیار مسوولان ، مدیران کشور و ماموران نیروی انتظامی قرار گرفته تا مواردی از جمله بدحجابی ، حرکات نمایشی و خطر آفرین و تخطی از هنجارها را اعلام کند.

وی ادامه داد: با اشاره به صحبت های اخیر فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر پیگیری در برخورد با هنجارشکنان و افرادی که حین رانندگی ، هنجارها را رعایت نمی کنند، افرادی که دور دور کرده ، کشف حجاب کرده یا برای نوامیس مزاحمت ایجاد می کنند، افزود: چنانچه افراد هنجارها را رعایت نکنند با آنان برخورد می شود چراکه لازمه زیست هنجارمند رعایت هنجارها در جامعه است.
وی ادامه داد: حجاب هنجاری است که در جامعه اسلامی ما پذیرفته شده و رعایت آن برای همگان الزامی است چراکه براساس مصوبه 427 شورای انقلاب فرهنگی که به 26 دستگاه برای اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب ابلاغ شده ، پلیس آخرین دستگاه ها بین 26 دستگاه است؛ براین اساس چنانچه همه دستگاه ها به وظیفه خود به درستی عمل کنند نیازی به حضور پلیس نخواهد بود.

منتظر المهدی گفت: کم کاری نهادها پلیس را ملزم به اقدامات سلبی می کند از این رو از دختران و زنان ایرانی درخواست داریم تا با رعایت هنجارها پلیس را یاری کنند.

وی افزود: براساس آمارها بیشتر تعرض ها به خانم هایی انجام می شود که پوشش مناسب نداشته چراکه برخی بدپوششی ها و بی حجابی ها اثرات روحی و روانی در جنس مخالف بر جا گذاشته که جبران ناپذیر است چه بسا خانواده هایی به این علت از هم پاشیده شده است.

سخنگوی نیروی انتظامی ، امر به معروف و نهی از منکر یک توصیه اسلامی و برهمگان واجب دانست و گفت: چنانچه همه به میدان بیایند و امر به معروف انسانی ، اسلامی و لسانی نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد بنابراین به موجب ماده 638 و 639 قانون مجازات اسلامی در مواردی که برخی رفتارها موجب جریحه دار شدن عفت عمومی و کشف حجاب در جامعه شود ، پلیس به عنوان ضابط قضایی باید برخورد کند به همین دلیل سامانه ثبت تخلفات ایجاد شده و این سامانه در اختیار تعدادی از مسوولان ، مدیران کشور و ماموران نامحسوس نیروی انتظامی در سراسر کشور قرار گرفته است که افرادی معتمدی برای پلیس هستند که در صورت مشاهده رانندگانی که از هنجارها تخطی کرده ، کشف حجاب کنند یا حرکات مخاطره آمیز انجام دهند، شماره پلاک آنها ارسال ، به پلیس امنیت احضار و ممنوع الخدمت می شوند تا وضعیت آنان مشخص شود.

منتظر المهدی افزود: درصورت مشاهده پلیس های راهبر و امنیت اخلاقی در مورد کشف حجاب داخل خودرو ، خودرو به پارکینگ منتقل و رسیدگی قانونی انجام خواهد شد و با هماهنگی مراجع قضایی در صورتی که شکایتی ارایه شود، شکایت مورد رسیدگی قرار می گیرد.

وی در مورد جریمه نقدی اینگونه خودروها خاطرنشان کرد: پلیس راهبر با توجه به حکم دادستانی به محض مشاهده خودرو ، در مرحله اول آن را به مدت یک هفته به پارکینگ منتقل کرده و رسیدگی به جرایم انجام می شود از این رو برخی مصادیق جریمه نقدی و برخی تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در کل کشور طی یک هفته گذشته حدود 10 هزار خودرو در این خصوص تذکر گرفته اند و بیش از دو هزار خودرو کلاسه و پرونده شدند که این موارد در حال رسیدگی است.


انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: انتخاب
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز