تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°

۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹

استفاده از برقع در سنگال ممنوع اعلام شد

مقامات کشور سنگال استفاده از پوشش برقع را برای زنان ممنوع اعلام کردند.
کد خبر: ۷۲۱۶
استفاده از برقع در سنگال ممنوع اعلام شد

اخبار معاصر: وزیر کشور سنگال اعلام کرد: از این پس زنان نباید با پوشش برقع که تنها چشم‌های بیرون می‌ماند، در مکان‌های عمومی حاضر شوند.

«عبدولای دودا» در ادامه اظهارتش گفت: این تصمیم، موضوع امنیت ملی است و برای شناسایی عاملان انتحاری که از این پوشش استفاده می‌کنند، صادر شده است.

۹۲درصد جمعیت سنگال را مسلمانان تشکیل می‌دهند و اگرچه اخیرا در این کشور حملات تروریستی رخ نداده، ولی مسئولین این کشور برای جلوگیری از فعالیت احتمالی بوکوحرام در این کشور، اقدام به صدور چنین دستوری کردند.

به تازگی پلیس سنگال، ۵ نفر را که در ارتباط با گروه تروریستی بوکوحرام بودند، دستگیر کرد.

محقق برجسته مرکز مطالعات امنیتی سنگال در این باره گفت: سنگال تنها کشوری نیست که استفاده از برقع و پوشش اسلامی را ممنوع کرده است، در سال جاری کشور‌های چاد و کامرون که عمده جمعیتشان را مسلمان تشکیل می‌دهند و از اهداف تروریستی بوکوحرام هستند، این ممنوعیت را اعمال کرده‌اند.

«مارتین اوی» افزود: اجرای این ممنوعیت در دو کشور چاد و کامرون کار ساده‌ای نبود و همچنان در برخی روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای این دو کشور، زنان این قانون را زیر پا می‌گذارند و از پوشش چادر استفاده می‌کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: البته ممنوعیت استفاده از برقع راه حل کاملا مطمئنی نیست؛ چراکه در کشور چاد، دو روز پس از اعلام این قانون، دو فرد با پوشش چادر در ملاعام حاضر شدند و با جلب توجه پلیس و نیرو‌های امنیتی، دست به عملیات انتحاری زدند که حداقل منجر به مرگ ۲۷ تن از جمله چندین افسر پلیس شد.

این محقق برجسته سنگالی در پایان، این اقدام را با توجه به احتمال وقوع حوادث تروریستی در این پوشش، موجّه خواند و آن را برای حفظ امنیت مردم دانست.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: ابنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز