تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴

قلمی که کبوتر حرم رضوی شد

سید مهدی شجاعی در یادداشتی بر رمان غریب قریب نوشت: آثار سعید تشکری اگرچه تماماً از استواری و صلابت برخوردارند،اما این قلم، از وقتی­ که کبوترحرم شده،به فخر و فخامتی متفاوت، دست‎یافت.
کد خبر: ۷۴۸
همزمان با برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «غریب قریب» اثر سعید تشکری ، سید مهدی شجاعی نویسنده صاحب نام معاصر با انتشار یادداشتی از این نویسنده و کتاب وی تجلیل کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

صلی­‌الله علیک یا ابالحسن علی ­بن موسی‌­الرضا و رحمه الله و برکاته.

رمان غریب قریب، بهانه‌­ای است برای تجدید عرض ادب و ارادت و احترام به قلم شکوهمند سعید تشکری، ‌قلمی که در خلق عموم آثارش، بخصوص «مفتون و فیروزه» و «پاریس پاریس» دل­آویز بوده است و در «ولادت»، ارادت برانگیز.

سعید تشکری با کتاب و قلم، با خواندن و نوشتن، نفس می­‌کشد و زندگی می­‌کند.

و همان­قدر که نوشتن، برای سعید تشکری، دلیل زندگی است، برای خوانندگان آثارش، می‌­تواند راهنما و دلیل زندگی بشود.

آثار سعید تشکری اگرچه تماماً از استواری و صلابت برخوردارند، اما این قلم، از وقتی­ که کبوتر حرم شده، به فخر و فخامتی متفاوت، دست یافته است و گویی که از مرکز ثبت اسناد رضوی، شناسنامه‌ای تازه گرفته است.

چنان که اکنون هر برگی از آثار رضوی‌­اش را اگر در جایی بی­‌نام و نشان، ببینی، هویتش را بازمی­‌یابی و در اصل و نسبش تردید نمی­‌کنی.

و برای یک قلم، چه فخر و شرفی از این برتر که پیمان و پیوندش با آستان حضرت شمس ­الشموس، چون خورشید بدرخشد و آثار انسابش در جبین، متجلی شود.

خداوند روز به روز بر توفیقات صاحب این قلم بیفزاید و سلامت و عزت و عافیت را با وجود عزیزش، قرین فرماید.

۹۴/۶/۳
سیدمهدی شجاعی


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز