تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۵.۷۹°

۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
بیشاپ:

استرالیا برای فعالیت نظامی در سوریه با ایران مشورت می‌کند

استرالیا بر لزوم هماهنگی با ایران در خصوص مشارکت خود در فعالیت‌های ائتلاف تحت هدایت امریکا در خاک سوریه تاکید کرده است.
کد خبر: ۷۷۰
اخبار معاصر: جولی بیشاپ، وزیر خارجه استرالیا، روز چهارشنبه گفت: در صورتی که دولت کانبرا با درخواست واشنگتن برای پیوستن به ائتلاف ضد داعش در سوریه موافقت کند، ایران یکی از اولین کشورهایی است که استرالیا با آن مشورت می‌کند.

استرالیا در حال حاضر از اعضای این ائتلاف در عراق است.

وزیر خارجه استرالیا در سفر ماه آوریل خود به تهران گفت: کمک نظامی کشورش به دولت عراق با ایران هماهنگ شده و تهران و کانبرا در پشتیبانی از دولت عراق در مبارزه با تروریست‌ها هدف مشترکی را دنبال می‌کنند.

بیشاپ به شبکه «فرفکس» گفت: «من در گذشته درباره نقش نظامی استرالیا در عراق از جمله تعلیم سربازان عراقی با مقام‌های ایرانی مشورت کرده‌ام.»

وی با اشاره به مسائل مربوط به دو کشور افزود: «استرالیا به طور متناوب درباره مسائل مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی با ایران گفتگو می‌کند. این مسائل شامل فعالیت‌های داعش در عراق و سوریه نیز می‌شود.»

بیشاپ در حالی این اظهارات را مطرح کرد که چند روز قبل از آن تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا، مدعی شد باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا موضوع گسترش حملات هوایی استرالیا از عراق به سوریه را مطرح کرده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌های استرالیا بعدا اعلام کردند ابوت و دولت وی، اوباما را تحت فشار قرار داده‌اند تا از کانبرا چنین درخواستی کند.

مقام‌های ایرانی تا این لحظه درباره سخنان بیشاپ اظهار نظر نکرده‌اند.

با وجود این، آنها همواره تاکید کرده‌اند که هرگونه اقدام نظامی داخل سوریه باید با هماهنگی مستقیم دولت دمشق و احترام به حاکمیت این کشور انجام شود.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز