تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°

۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
در حمله موشک‌های بالستیک

200 مزدور عربستانی از پای درآمدند

بر اساس اعلام منابع یمنی بیش از ۲۰۰ مزدور عربستانی که شماری از آنها اماراتی، سودانی، آمریکایی و انگلیسی نیز بودند در حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه صافر در مأرب و پایگاه نظامی طوال از پای درآمدند.
کد خبر: ۸۵۲۲

200 مزدور عربستانی در یمن از پای درآمدنداخبار معاصر: بر اساس اعلام منابع یمنی بیش از ۲۰۰ مزدور عربستانی که شماری از آنها اماراتی، سودانی، آمریکایی و انگلیسی نیز بودند در حمله موشکی نیروهای یمنی به پایگاه صافر در مأرب و پایگاه نظامی طوال از پای درآمدند.

منابع یمنی در این خصوص اظهار داشتند: در دو حمله موشکی اخیر رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه متجاوزان و مزدوران سعودی در پایگاه نظامی «صافر» در استان مارب در مرکز یمن و همچنین پایگاه مرزی «طوال» بیش از دویست تن کشته شدند.

این منابع تاکید کردند: بر اثر شلیک یک فروند موشک قاهر 1 نیروهای مشترک یمنی به منطقه «صافر» بیش از یکصد و سی و هفت تن از جمله سرکرده‌های متجاوزان ائتلاف سعودی، پنج افسر اماراتی، رئیس اتاق عملیات و افسرانی سعودی و سودانی و کارشناسانی خارجی که به نظر می‌رسد آمریکایی و انگلیسی بودند، از پای درآمدند به گونه‌ای که اجسادکشته‌شدگان کاملا سوخته است.

منابع ویژه یمنی گفتند: در حمله یک فروند موشک دیگر به پایگاه مرزی طوال در مرز جیزان نیز دست کم هفتاد نفر از متجاوزان و مزدوران سعودی کشته و یکصد نفر دیگر زخمی شدند.

در این حملات هشت فروند بالگرد آپاچی، 2 بالگرد چینوک و سه بالگرد دیگر و شمار زیادی از خودروهای زرهی و تانک‌ها و همچنین سیستم‌های پیشرفته کنترل، شناسایی و منهدم شدند که به طور مستقیم به ماهواره‌ها متصل بودند.

به گفته منابع ویژه یمنی، بیش از 10 خانه چوبی متحرک که فرمانده‌های ارتش ائتلاف سعودی در آن استراحت می‌کردند نیز در این حملات سوخته و کاملا با افراد داخل آن از بین رفته است.

این منابع تصریح کردند: سامانه پاتریوت ارتش عربستان در مقابله با موشک قاهر 1 نیروهای یمنی ناکام بوده و در پایگاه نظامی نقطه مرزی الحرازی سرنگون شد که خرابی‌های زیادی را در این پایگاه به بار آورد.

در این حملات محل فرود هواپیماهای آپاچی، سامانه‌های پاتریوت و سیستم‌های شناسایی پهپادها کاملا منهدم شد و فرماندهان متجاوزان ائتلاف سعودی کادر چهار سامانه پاتریوت را به اتهام کوتاهی در شناسایی موشک‌های یمنی بازخواست کردند.

حمله موشکی به پایگاه صافر دسته‌ای بزرگ از نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی را هدف گرفت که برای حمله به «نهم» و «المصلوب» آماده می‌شدند.

در پایگاه الطوال نیز جمع مزدوران سعودی برای عملیات پیشروی به سوی حرض و چندین عملیات هوایی و نظامی دیگر آماده می‌شدند که نیروهای یمنی آنها را تار و مار کردند.

در حمله به پایگاه طوال نیز هفتاد و نه نفر از مزدوران یمنی که در پایگاه مرزی الودیعه آموزش دیده بودند کشته و یکصد نفر دیگر زخمی شدند.

 

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز