تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

سهم ده درصدی زنان از معتادان جامعه

معاون رئیس در امور زنان و خانواده گفت : حدود ده درصد از معتادان جامعه زن و ۶۲ درصد معتادان زن متاهل هستند.
کد خبر: ۱۱۳۵
اخبار معاصر:شهین دخت مولاوردی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  افزود : سن اعتیاد در زنان  به 13 سال کاهش یافته و الگوی مصرف آنها از سنتی به صنعتی و روانگردان تغییر کرده است .


وی با بیان اینکه  49 درصد جمعیت کشور معادل 35 میلیون نفر را زنان  تشکیل می دهند افزود : از این تعداد دو و نیم میلیون نفر سرپرست خانوار هستند .


مولاوردی گفت : از 12 میلیون جوان  کشور نیمی دختر هستند .


وی با بیان اینکه سامانه پیامکی 101 برای دریافت مطالبات زنان  و برنامه ریزی بر این اساس ایجاد شده است افزود : بانک جامع اطلاعاتی از وضع زنان  سرپرست خانوار ایجاد می شود .


معاون رئیس جمهور گفت : وضع زنان سرپرست خانوار ، دختران فارغ التحصیل دانشگاهی و مطالبات زنان شاغل نیازمند اقدام فوری است .


مولاوردی تصریح کرد: اطلس وضع زنان بر اساس  31 گزارش استانی درباره آسیب های آنها تدوین شده است  .


وی درباره انتشار سخنانش مبنی بر حضور زنان در ورزشگاهها گفت : در یک نشست خبری به مناسبت دهه فجر خبرنگاری در این زمینه از من سوال کرد که پاسخ دادم  کمیته مشترکی برای ایجاد سازو کارهای مناسب درباره حضور زنان و خانواده ها در ورزشگاهها  ایجاد می شود اما منظور من از این سخن، قرار داشتن این موضوع  در صدر مطالبات زنان نبوده است.


وی گفت : در آن مصاحبه اعلام کردم  این مطالبه ای است که باید بررسی شود اما یک روزنامه با بداخلاقی و برای تشویش افکار عمومی نوشت که من اعلام کرده ام حضور زنان  در ورزشگاهها در صدر مطالبات آنان قرار دارد .


وی افزود : به این روزنامه اعتراض شد اما توجه و عذرخواهی نکردند .


مولاوردی گفت: پس از گذشته 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی انتظار داریم این مسئله ساده حل و با در نظر گرفتن ملاحظات لازم در زمینه های فرهنگی وعرفی نگرانیها  رفع شود .


وی افزود : درخواست حضور زنان در ورزشگاهها خواسته به حقی است ودر چارچوب شادی ونشاط باید این مسئله حل شود.


وی درباره آمار طلاق در کشور گفت : درخواست ارائه گزارشی از دادگستری را داده ایم اما پس از گذشته پنج شش ماه از این درخواست تا کنون گزارشی در این زمینه به دست ما نرسیده است .


مولاوردی ادامه داد : افزایش آمار دخترانی که در سن پایین طلاق می گیرند و  سن  ازدواج  زنان نگران کننده است .


وی افزود : در این دولت لایحه  بیمه  زنان سرپرست خانوار را به مجلس ارائه دادیم ، لایحه تقلیل ساعت کار زنان شاغل که در دولت گذشته ارائه شده بود پیگیری کردیم و درباره 20  ماده قانون مدنی با قوه قضائیه به نتیجه رسیدیم .


مولاوردی درباره مرخصی زایمان  گفت : سازمانهایی که  تحت شمول سازمان تامین اجتماعی هستند این قانون را اجرا  نمی کنند اما سازمانهایی که مرتبط با بیمه خدمات درمانی هستند این قانون را  اجرا می کنند .


وی افزود : آماری از زنانی که  از قانون  جدید مرخصی زایمان استفاده کرده اند نداریم.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز