تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

صدور ۱۶۵ هزار دانشنامه تحصیلی با درج کدالکترونیک در سال ۹۸

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۹۸ موفق شدیم ۱۶۵ هزار دانشنامه تحصیلی و ۱۰۴ سابقه تحصیلی را با درج کیو آر کد بر روی مدرک صادر کنیم.
کد خبر: ۱۲۱۸۲
به گزارش معاصر و به نقل از روز چهارشنبه سازمان امور دانشجویان، سید عبدالحمید انگجی در نشست مجازی مشترک مسئولان سازمان امور دانشجویان و بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور با معاونین آموزشی دانشگاه‌ها افزود: استفاده از کیو آر کد بر روی مدرک تحصیلی ضمن بالابردن امنیت و صحت آن، هزینه ها را برای دانشگاه‌ها کاهش می دهد.

وی افزود: در دانشگاه‌ها روش های مختلفی مانند استفاده از افکت های امنیتی همچون هولوگرام و مهرهای برجسته برای امنیت مدارک تحصیلی استفاده می شود و هر دانشگاهی روش خاص خود را دارد که هزینه ها را افزایش می دهد، ولی با ارسال مدارک به سامانه سجاد و درج کد ۲۰ رقمی و کیو آر کد (کد صحت الکترونیکی) در این هزینه ها صرفه جویی می شود.

انگجی با اشاره به راه اندازی این سامانه از سال ۹۸ گفت: سازمان امور دانشجویان به استعلام مدارک تحصیلی از طریقی غیر از سامانه سجاد پاسخ نمی دهد و به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده است مانند گذشته برای استعلام صحت مدرک مکاتبه پستی نکنند.

وی با اشاره به حجم بالای مکاتبه اداری و زمان کم پاسخگویی در زمان انتخابات های رسمی مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی و .. گفت: با روش جدید صدور مدرک تحصیلی در سامانه سجاد در فرصت بسیار کمی به این درخواست ها پاسخ داده می شود.

مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، ایجاد یک پایگاه داده واحد در کشور برای مدارک تحصیلی را از دیگر مزایای سامانه سجاد نام برد.

جعل مدرک با سجاد کاهش می یابد

بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور در ادامه این نشست اظهار داشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان همکاری خوبی در راستای تحقق اهداف سازمان بازرسی در شفافیت وظایف به‌ویژه استفاده از دولت الکترونیک دارند.

غلامرضا خدادادی اتصال سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان و دانشگاه‌ها را به سامانه استعلام مدرک تحصیلی که مهرماه جاری توسط رییس جمهوری افتتاح شد مطلوب عنوان کرد و افزود: با درج تاییدهای مختلف بر روی مدارک تحصیلی امکان جعل آنها خیلی کم خواهد شد.

وی اظهار داشت: این سازمان نامه‌ای به معاون اول رییس جمهوری ارسال کرد تا دستگاه‌‎های اجرایی نسبت به استعلام مدارک تحصیلی شاغلان خود از سامانه مدارک تحصیلی اقدام کنند.

خدادادی تاکید کرد: برای تکمیل سامانه سجاد و سامانه استعلام مدارک تحصیلی باید شبکه علمی کشور بر بستر اینترنت ملی شکل گیرد تا امنیت این سامانه ها چند برابر شود.
 وزارت علوم سامانه ای با نام سامانه سجاد با هدف بررسی درخواست داوطلبان به صورت الکترونیکی طراحی کرده و تمامی اطلاع رسانی های لازم را پیرامون بورس و اعزام دانشجویان، دانش آموختگان، دانشجویان داخل و خارج، دانشجویان شاهد و غیره در آن قرار می دهد. متقاضیان برای استفاده از سامانه جامع امور دانشجویان می توانند در آن ثبت نام کرده و درخواست استفاده از خدمات را ثبت کنند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز